- Jeśli czegoś nie ma w social mediach to mówi się, że to nie istnieje. To właśnie w sieci młodzi ludzie poszukują nowych treści - zaznaczała Iwona Kubicz, ekspert rynku medycznego w Polsce. Jak tłumaczył Łukasz Durajski, prowadzący kanał internetowy "Doktorek radzi", sieć daje możliwość znajdowania dodatkowej wiedzy osobom, które jej poszukują. - To forma edukacji, jesteśmy przeciwwagą dla pseudomedycyny - podkreślał. Jak tłumaczył, to, co publikują lekarze w internecie, musi być zgodne z ich aktualnym stanem wiedzy. - Jestem rozliczany z tego, co mówię. Lekarz powinien przekazywać rzetelne informacje. Nawet jako influencerzy nie możemy reklamować produktów, bo zabrania nam tego prawo. Musimy dzielić się prawdziwą wiedzą - podkreślał gość Czwórki.
Pacjenci najczęściej pytają w internecie o swój stan zdrowia i o to, czy jest konieczność, by udali się do gabinetu lekarza. - W naszych publikacjach najczęściej więc skupiamy się na podstawach, informacjach ogólnych, które dotyczą większej liczby ludzi - mówił Łukasz Durajski.
13:10 czwórka raport_PR4_AAC 2023_01_26-17-12-14.mp3 Lekarze w internecie - co znajdziemy w ich publikacjach (TOP/Czwórka)
Sprawdź także:
- Pierwotnie medycyna w internecie była skierowana do mam i stanowiła domenę "informacji parentingowej". Dziś lekarze mówią nie tylko do pacjentów, ale i do innych lekarzy, dzielą się wiedzą i nowymi trendami - wyliczała Iwona Kubicz. - Social media przyspieszają budowanie świadomości, także na temat rzadkich chorób. Dzięki wymianie wiedzy między pacjentami możliwa jest szybsza i bardziej sprawna diagnostyka - podkreślała gość Czwórki. - Rola lekarzy w sieci, w rosnącej świadomości społecznej, jest ogromna. Tematy, które dotychczas stanowiły tabu, jak okresowe badania kobiet i mężczyzn, powoli stają się coraz bardziej popularne.
***
Tytuł audycji: TOP - Trochę Optymizmu Popołudniem
Prowadzący: Jan Olejniczak
Goście: Iwona Kubicz, Łukasz "Doktorek radzi" Durajski
Data emisji: 18.01.2023
Godzina emisji: 17.12
kd