Według najnowszego raportu Radio Track Millward Brown SMG/KRC Polskie Radio odnotowuje kolejne wzrosty słuchalności w ostatniej fali badań (wrzesień - listopad 2010 r.). Trójka po raz kolejny osiągneła najlepsze wyniki w historii badań.
Radiowa Jedynka poprawiła swoje wyniki zwłaszcza w kategorii udziałów w czasie słuchania. Duży wzrost nastąpił w grupie 40-75 lat – w ostatniej fali badania słuchalność Programu Pierwszego kształtuje się na poziomie 22,2% – tj. o 1,2 pkt proc. więcej w stosunku do fali poprzedniej i 0,7 pkt proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W grupie 15-75 lat udział wyniósł 13% (wzrost o 0,6 pkt proc. w stosunku do fali poprzedniej i o 0,7 pkt proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu w 2009 roku). Także udział w grupie młodszych słuchaczy – 15-25 lat jest wyższy i wynosi 1,9%, czyli o 0,5 pkt proc. więcej niż rok temu.
Rekordowa Trójka
Trójka odnotowała kolejne rekordy zarówno jeśli chodzi o zasięg dzienny, jak i udziały w czasie słuchania.
Bardzo dobry wynik w badaniu zasięgu nastąpił w grupie 20-40 lat, wynosi on 9,4% i jest to najwyższy wynik w historii badań. Rekordowy wynik słuchalności Trójka odnotowała także w grupie 16-49 lat, i wynosi on 9,3%. Lepsze wyniki w stosunku do poprzedniej fali badań nastąpiły także w grupach 15-75 lat i 40-75 lat i wynoszą odpowiednio 8,8% (wzrost o 0,2 pkt. proc.) i 9,4% (wzrost o 0,3 pkt. proc).
W udziałach w czasie słuchania, dobry wynik Trójka uzyskała w grupie 20-40 lat. Wyniósł on 7,7% i jest to kolejny rekord w historii badań. W grupie 16-49 lat nastąpił wzrost o 0,2 pkt proc. w stosunku do poprzedniej fali i aż o 0,9 pkt proc. w porównaniu do ubiegłego roku i wynik wynosi obecnie 7,8%, oscylując wokół tegorocznego rekordu (7,9%). Blisko rekordowego wyniku jest również udział w czasie słuchania wśród słuchaczy w wieku 15-75 lat i wynosi 7,6% (wzrost o 0,2 pkt proc. w porównaniu do ubiegłego kwartału i o 0,6 pkt proc. więcej niż w 2009 roku).
Czwórka odnotowuje regularny wzrost słuchalności zarówno w kategorii „zasięg dzienny”, jak i „udział w czasie słuchania”. W grupie 20-40 lat zasięg wynosi 0,8% i jest to najwyższy wynik w 2010 roku. Udziały w grupach 20-40 lat (0,5%), 16-49 lat (0,4%) i 15-75 lat (0,3%) utrzymują się od kilku miesięcy na stałym poziomie i są wyższe o 0,1% w porównaniu do 2009 roku.
sm