Zdradzamy jak się robi gry typu "Wiedźmin 2"

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2012 19:41
- Tworzenie gry wideo pod wieloma względami jest podobne do tworzenia filmu – mówił w Czwórce Marek Ziemak, deweloper drugiej części słynnego tytułu opartego na prozie Andrzeja Sapkowskiego.
Audio

W nocy z 16 na 17 kwietnia twórcy gry "Wiedźmin 2: Zabójcy królów" zaplanowali uroczystą premierę konsolowej wersji tego tytułu. My z tej okazji zapytaliśmy Marka Ziemaka ze studia CD Projekt RED o technologiczne szczegóły tej wyczekiwanej przez wielu graczy produkcji .

- "Wiedźmina 2" robiło około 100 osób, w tym kilku koordynatorów. Ludzi trzeba było synchronizować, zwłaszcza przy takiej ilości kreatywnych osób – opowiadał gość Kuby Marcinowicza.

Produkcję gier tego typu zaczyna się od fazy preprodukcji, w której wymyśla się podstawowe elementy. To wtedy właśnie powstaje fabuła, powstają projekty różnych mechanizmów rozgrywki oraz bada się technologie, które będzie się chciało wykorzystać w grze. Według Ziemaka etap ten może zająć nawet do 6 miesięcy.

- Już od tego momentu w projekcie udział bierze cały zespół. Pierwsze skrzypce często grają ludzie od tworzenia fabuły, bo to od nich zależą solidne podstawy rozgrywki. Równolegle powstają jakieś projekty technologiczne, no i działają artyści koncepcyjni, którzy muszą rozrysować szkice i zaproponować jakieś rozwiązania wizualne opowiadał.

Gość "Czwartego wymiaru" zdradził, że obecnie większość rysunków wykonuje się od razu w komputerze, za pomocą tabletów. Więcej na temat tajników produkcji gier wideo dowiesz się słuchając nagrania audycji.

bch

Czytaj także

„Wiedźmin 2” umie wyczarować pieniądze dla Optimusa

Ostatnia aktualizacja: 06.07.2011 09:11
Wiedźmin 2 to największy polski hit eksportowy w branży gier komputerowych. Właściciel marki, Optimus, liczy na dalszy wzrost zysków po wydaniu wersji na konsole Xbox i Playstation.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Podbijamy światowe rynki: wszyscy kupują polskie gry

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2011 06:54
To był znakomity rok dla polskich producentów gier wideo. Polacy pokazali, że nie tylko podążają ze światowymi trendami, ale także potrafią je tworzyć.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Komputerowy romans Bagińskiego z Wiedźminem

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2012 15:42
- To jest spora gratka, bo robi się rzecz na cały świat – mówi w Czwórce twórca animacji do drugiej części gry o przygodach białowłosego zabójcy potworów.
rozwiń zwiń