Niezwykle zgrabna, elegancka linia nadwozia uspokoiła się w porównaniu z poprzednim wydaniem 308. I bardzo dobrze! Auto ma długość 4,25 m, szerokość 1,80 m i wysokość 1,46 m. Poprzednik patrzył na nas dość dużymi światłami, które raczej chciały powiedzieć: jestem singlem i lubię szaleć, a następca raczej ma spojrzenie, które uwodzi. Możliwość dokupienia pełnego oświetlenia LED dodaje uroku. LEDowe brwi do jazdy dziennej w peugeocie dodają mu uroku. Gdy patrzymy na 308 z przodu, widzimy uśmiechnięte, pięknie zaprojektowane auto.
Ale gdy wsiądziemy do środka to okazuje się, że szalona miłość dopiero przed nami. Jak na Francuzów przystało, lubią jak coś jest piękne. I takie też jest wnętrze, w najbogatszej wersji mamy do wyboru tapicerkę z tkaniny, ale i skórę albo białą albo czarną. W naszej wersji do testów mieliśmy prześliczny, choć pewnie mało praktyczny biały materiał i białe wykończenie dolnej części deski rozdzielczej i boczków drzwi.
Czytaj więcej: testy samochodów w Czwórce <<<
A skoro już o desce, to jest naprawdę ślicznie zaprojektowana. Jej płynne i niebanalne linie urzekają. Nie spotkamy tu dużego panelu z masą przycisków do obsługi klimatyzacji, radia i wielu innych rzeczy. Jest prosto i czysto, a wszystkie pokrętła zastąpiono dużym ekranem dotykowym (tak zwany i-cockpit) o przekątnej 9,7 cala, dostępnej już od wersji ACTIVE. Jest też kamera cofania (za dopłatą, oczywiście), z której obraz przekazywany jest na duży ekran. Z jednej strony to duży plus a z drugiej to minus, bo Ci którzy nie wyposażą swojego samochodu w i-cockpit mają bardzo słabą widoczność do tyłu, ponieważ tylna szyba jest dosyć mała, ale za to wygląda znakomicie, coś za coś.
Przeczytaj cały test Peugeota 308: PEUGEOT 308 test.pdf
Peugeot wprowadzając nową 308, na nowo wynalazł koło, a konkretnie koło kierownicy. Jest ona zdecydowanie mniejsza, znakomicie leży w dłoni, można ją porównać z kierownicą w gokartach. Zegary 308 poszły do góry i obserwujemy je z nad kierownicy a nie w prześwicie pomiędzy kołem a poduszką powietrzną zainstalowaną w kierownicy.
Komfort jazdy i poziom wyciszenia jest wyśmienity, jest bardzo cicho i przytulnie, co powoduje, że z każdym kolejnym przejechanym kilometrem uczucie przywiązania do tego autka rośnie. Fotele są bardzo komfortowe a miejsca z przodu jest wystarczająco dużo. Mamy wrażenie, że to dość spore auto, sytuacja zmienia się, gdy kierowcą jest mężczyzna o wzroście lekko koszykarskim ok. 190 cm to z tyłu wygodnie usiądzie dziecko lub bardzo drobna dziewczyna koszykarza.
Zobacz osiągi samochodu i naszą ocenę poszczególnych elementów: Tabela osiągów - PEUGEOT 308.pdf
Niezwykle romantycznym gadżetem jest dodatkowo płatny szklany dach. Aż chce się pojechać 308 na randkę zatrzymać gdzieś w ustronnym miejscu i patrzeć w niebo obserwując gwiazdy. Ja się rozpłynąłem i to za jedyne 1800 zł w najbogatszej wersji. Do bagażnika spakujemy też duże zakupy, pojemność to 398 – 420l
Do tego brakowałoby jeszcze znakomitego zestawu audio, ale ten dobry kosztuje 2000 zł i pochodzi od firmy Denon, ten zainstalowany w standardzie niestety dla osoby z wrażliwym uchem jest denerwujący, wysokie tony dochodzą do nas jakby zza jakiejś ściany, nie są czyste i wyraźne, bass jest mało dynamiczny, raczej dudni niż uderza, ale może się już czepiam.
Trzeba pamiętać, że nie ma miłości idealnej i albo się kocha mimo wszystko albo nie. A peugeot 308 to auto, w którym można się zauroczyć a czy będzie z tego miłość musicie ocenić sami, może zaiskrzy.
Na więcej testów zapraszamy w każdą środę do audycji "Czwarty wymiar" już po godz. 16.00.
km, ac