Czwórka testuje samochody - Peugeot 308

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2014 15:53
Każdy samochód budzi w fanach motoryzacji, ale i nie tylko, jakieś emocje. Czasami to obrzydzenie, politowanie, podniecenie, czy miłe uczucie pożądania. Peugeot 308 to samochód pełen miłości. Nie wiem czy wpływ ma na to kraj, z jakiego pochodzi, ale chyba coś w tym jest.
Audio
  • Peugeot 308 - test samochodu. Część 1 (Czwórka/Czwarty Wymiar)
  • Peugeot 308 - test samochodu. Część 2 (Czwórka/Czwarty Wymiar)
  • Peugeot 308 - test samochodu. Część 3 (Czwórka/Czwarty Wymiar)
Peugeot 308
Peugeot 308Foto: Kuba Marcinowicz / PR

Niezwykle zgrabna, elegancka linia nadwozia uspokoiła się w porównaniu z poprzednim wydaniem 308. I bardzo dobrze! Auto ma długość 4,25 m, szerokość 1,80 m i wysokość 1,46 m. Poprzednik patrzył na nas dość dużymi światłami, które raczej chciały powiedzieć: jestem singlem i lubię szaleć, a następca raczej ma spojrzenie, które uwodzi. Możliwość dokupienia pełnego oświetlenia LED dodaje uroku. LEDowe brwi do jazdy dziennej w peugeocie dodają mu uroku. Gdy patrzymy na 308 z przodu, widzimy uśmiechnięte, pięknie zaprojektowane auto.

Ale gdy wsiądziemy do środka to okazuje się, że szalona miłość dopiero przed nami. Jak na Francuzów przystało, lubią jak coś jest piękne. I takie też jest wnętrze, w najbogatszej wersji mamy do wyboru tapicerkę z tkaniny, ale i skórę albo białą albo czarną. W naszej wersji do testów mieliśmy prześliczny, choć pewnie mało praktyczny biały materiał i białe wykończenie dolnej części deski rozdzielczej i boczków drzwi.

Czytaj więcej: testy samochodów w Czwórce <<<

A skoro już o desce, to jest naprawdę ślicznie zaprojektowana. Jej płynne i niebanalne linie urzekają. Nie spotkamy tu dużego panelu z masą przycisków do obsługi klimatyzacji, radia i wielu innych rzeczy. Jest prosto i czysto, a wszystkie pokrętła zastąpiono dużym ekranem dotykowym (tak zwany i-cockpit) o przekątnej 9,7 cala, dostępnej już od wersji ACTIVE. Jest też kamera cofania (za dopłatą, oczywiście), z której obraz przekazywany jest na duży ekran. Z jednej strony to duży plus a z drugiej to minus, bo Ci którzy nie wyposażą swojego samochodu w i-cockpit mają bardzo słabą widoczność do tyłu, ponieważ tylna szyba jest dosyć mała, ale za to wygląda znakomicie, coś za coś.

Przeczytaj cały test Peugeota 308: PEUGEOT 308 test.pdf

Peugeot wprowadzając nową 308, na nowo wynalazł koło, a konkretnie koło kierownicy. Jest ona zdecydowanie mniejsza, znakomicie leży w dłoni, można ją porównać z kierownicą w gokartach. Zegary 308 poszły do góry i obserwujemy je z nad kierownicy a nie w prześwicie pomiędzy kołem a poduszką powietrzną zainstalowaną w kierownicy.
Komfort jazdy i poziom wyciszenia jest wyśmienity, jest bardzo cicho i przytulnie, co powoduje, że z każdym kolejnym przejechanym kilometrem uczucie przywiązania do tego autka rośnie. Fotele są bardzo komfortowe a miejsca z przodu jest wystarczająco dużo. Mamy wrażenie, że to dość spore auto, sytuacja zmienia się, gdy kierowcą jest mężczyzna o wzroście lekko koszykarskim ok. 190 cm to z tyłu wygodnie usiądzie dziecko lub bardzo drobna dziewczyna koszykarza.

Zobacz osiągi samochodu i naszą ocenę poszczególnych elementów: Tabela osiągów - PEUGEOT 308.pdf

Niezwykle romantycznym gadżetem jest dodatkowo płatny szklany dach. Aż chce się pojechać 308 na randkę zatrzymać gdzieś w ustronnym miejscu i patrzeć w niebo obserwując gwiazdy. Ja się rozpłynąłem i to za jedyne 1800 zł w najbogatszej wersji. Do bagażnika spakujemy też duże zakupy, pojemność to 398 – 420l
Do tego brakowałoby jeszcze znakomitego zestawu audio, ale ten dobry kosztuje 2000 zł i pochodzi od firmy Denon, ten zainstalowany w standardzie niestety dla osoby z wrażliwym uchem jest denerwujący, wysokie tony dochodzą do nas jakby zza jakiejś ściany, nie są czyste i wyraźne, bass jest mało dynamiczny, raczej dudni niż uderza, ale może się już czepiam.
Trzeba pamiętać, że nie ma miłości idealnej i albo się kocha mimo wszystko albo nie. A peugeot 308 to auto, w którym można się zauroczyć a czy będzie z tego miłość musicie ocenić sami, może zaiskrzy.

Na więcej testów zapraszamy w każdą środę do audycji "Czwarty wymiar" już po godz. 16.00.

km, ac

Czytaj także

Alfa Romeo - seksowna Giulietta

Ostatnia aktualizacja: 06.08.2014 17:30
Piękna linia nadwozia, szyberdach i dyskretna włoska elegancja - Alfa Romeo w wersji Giulietta, choć ma już 4 lata, nie ustępuje miejsca młodszym modelom.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Skoda Rapid - między Fabią, a Octavią

Ostatnia aktualizacja: 13.08.2014 15:00
Dzisiaj w Czwartym Wymiarze testujemy Skodę Rapid z silnikiem 1.6 o mocy 105 KM.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czwórka testuje samochody - Honda CR-V

Ostatnia aktualizacja: 27.08.2014 15:21
Dziś na naszym parkingu pojawiła się 4 generacja HONDY CR-V, czyli SUV z silnikiem diesla 2.2 litra o mocy 150KM. Patrząc na to auto niestety, ale mam wrażenie, że poprzednia wersja CR-V była ładniejsza, a II generacja to już było mistrzostwo świata.
rozwiń zwiń