Najlepszy czas dla neonów to lata PRL. To wtedy kwiaciarnie ozdobione były przez gigantyczne kwiaty, a do barów mlecznych zapraszały uśmiechnięte krowy. W albumie wydanym przez Muzeum Neonów znalazły się m.in. materiały archiwalne pokazujące projekty starych neonów.
- Kiedyś każdy neon musiał być zatwierdzony przez naczelnego plastyka miasta, powstawały więc bardzo artystyczne projekty. Każda reklama musiała być dopasowana do budynku, wszystko było projektowane ręcznie. Dokumentacja znajduje się w archiwum miasta, ale to tej pory mało kto o niej wiedział - mówi Witek Urbanowicz z muzeum.
Dawniej konkretny kolor neonu przypisany był do danej branży - np. apteki miały reklamy w kolorze niebieskim. Z audycji dowiecie się, jakie punkty oznaczane były neonami czerwonymi, zielonymi i fioletowymi.
***
Tytuł audycji: Stacja Kultura
Prowadzi: Katarzyna Dydo
Gość: Witek Urbanowicz (Muzeum Neonów)
Data emisji: 21.12.2015
Godzina emisji: 10.00
mg/pj