Najgorsze wakacje ever. Kamil Kempiński i poprawki psujące letnią labę

Ostatnia aktualizacja: 20.07.2022 12:45
W Czwórkowym wakacyjnym cyklu "Najgorsze wakacje ever" Ola Opala rozmawia z aktorami, muzykami i artystami na temat ich najgorszych wakacji. Spotkała się z Kamilem Kempińskim, muzykiem i studentem weterynarii, który jednoznacznie swe najgorsze wakacje ever łączy ze studiami.
mat. ilustracyjne
mat. ilustracyjneFoto: shutterstock.com

Kamil Kempiński to młody muzyk pochodzący z Bydgoszczy. Jego singiel "Ostatnia piosenka o tobie" spotkał się z niezwykle ciepłym przyjęciem. Oprócz tego, że Kamil tworzy własną muzykę, studiuje też weterynarię. To nie są łatwe studia, a swe najgorsze wakacje ever Kami łączy właśnie z wyzwaniami studenckich lat.

Jedne z najgorszych wakacji w moim życiu są związane z przygodami, które spotkały mnie na praktykach. Zwykle tak jest, że część moich wakacji to właśnie studenckie praktyki - przyznaje artysta. - Najgorsze z nich miały miejsce dwa lata temu, głownie dlatego, że miałem jakieś poprawki na studiach i to było bardzo stresujące - dodaje.

Kamil Kempiński wraz z kolegami ze studiów wyjechał na południe Polski na zajęcia hodowlane. - Gdy przyjechaliśmy na praktyki już pierwszego dnia dostaliśmy wyniki z egzaminu z immunologii, połowa z nas nie zdała. To był trudny egzamin, a jego negatywny wynik oznaczał, że letnią labę spędzimy na nauce do ustnej poprawki we wrześniu - opowiada. - W tej miejscowości na południu kraju spaliśmy w opuszczonej szkole. Nie mieliśmy ciepłej wody i zwykle też nie było światła. Biegaliśmy po tej szkole, wzajemnie się straszyliśmy. Szkoła wyglądała podobnie do tych opuszczonych miejsc, które widzimy na zdjęciach z Czarnobyla. Najwięcej przesiadywaliśmy na sali gimnastycznej, budowaliśmy zamki z materacy. Imprezowaliśmy przez dwa tygodnie - wspomina.

W tym roku Kamila Kempińskiego i jego studenckich kolegów czekają dwutygodniowe zajęcia w rzeźni. - To jest coś strasznego dla studentów weterynarii, to ciężkie psychicznie widoki - ocenia. - Byliśmy już w rzeźni 3 dni, teraz czekają nas dwa tygodnie. Myślę, że to mogą być moje najgorsze wakacje - dodaje.

Posłuchaj
03:27 czwórka stacja kultura 20.07.2022.mp3 O swoich najgorszych wakacjach ever opowiada Kamil Kempiński (Stacja Kultura/Czwórka)

Okazuje się, że w pamięci młodego muzyka jest też inna wakacyjna przygoda, która ma szansę uplasować się na jego podium "najgorszych wakacji ever" - to wyjazd na festiwal. - Byłem wtedy w liceum. Chciałem pojechać na Olsztyn Green Festival, ale szkoda było mi kasy na hotel czy inny nocleg. Wstawiłem sobie post na relacji na Instagramie z pytaniem czy ktoś mnie przenocuje w Olsztynie. Jakieś dwie dziewczyny się zaoferowały, że mogę u nich spać. Pojechałem, a nocleg się wykruszył. Zostałem o pierwszej w nocy na rynku w Olsztynie - wspomina. - Nie miałem gdzie spać, nie było przyjemnie. Przez media społecznościowe udało mi się znaleźć kogoś, kto mnie przenocuje. Nie było to zbyt bezpieczne, ale udało się - dodaje

Kamil Kempiński - Ostatnia piosenka o tobie (Official Video)/FONOBO Label

pj

Muzyka z natury. Twórczość Michała Zygmunta

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2021 13:30
Michał Zygmunt jest muzykiem i kompozytorem, który od lat wędruje po najdzikszych i najbardziej niedostępnych ostojach polskiej przyrody w poszukiwaniu naturalnych dźwięków.

AlterFest 2022. Kameralne, alternatywne święto muzyki ma już 10 lat

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2022 15:08
Polska letnia mapa festiwalowa jest niezwykle bogata. W gąszczu imprez jest też AlterFest, czyli święto muzyki alternatywnej w Mysłowicach, który obchodzi w tym roku 10. urodziny.

Lenny Valentino. Debiut na miarę białego kruka

Ostatnia aktualizacja: 19.07.2022 14:00
- Nagrali tylko jedną płytę, ale dzięki niej zapewnili sobie stale miejsce w historii polskiej muzyki. - Artur Rojek odciął pępowinę z Myslovitz i wraz z zaproszonymi muzykami ze Śląska i z Trójmiasta stworzył supergrupę Lenny Valentino - opowiada Gosia Jakubowska.