Radzą sobie bez ZAIKS-u

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2011 09:24
Wiele młodych zespołów zgadza się na odtwarzanie swojej muzyki w restauracjach, pubach czy sieciach fast food. Dzięki takiej promocji mają szansę zaistnieć. Pomagają im w tym firmy zajmujące się marketingiem sensorycznym.
Audio

– Taki marketing polega na oddziaływaniu na wszystkie zmysły człowieka za pomocą muzyki, zapachu i wizualizacji. Razem wzięte mają na celu wprowadzenie nas w pozytywny nastrój i sprawienie, że w danym miejscu czujemy się dobrze – tłumaczy Aleksandra Potrykus, z firmy Mood Media, będącej "dostawcą sensorycznych rozwiązań marketingowych".  Miejscami takich oddziaływań są różne miejsca publiczne np. restauracje.  

Zapotrzebowanie na muzykę w tego typu miejscach określone jest profilem klienta. – Najwięcej szans mają więc kapele grające muzykę komercyjną. Jak tłumaczy gość "Poranka" chętne do skorzystania z takiej promocji zespoły mogą zarejestrować się na stronie firmy. Jeżeli ich twórczość będzie pasowała do określonych miejsc, trafi ona do bazy i będzie stanowiła ofertę firmy. – W przypadku, kiedy naszemu klientowi spodoba się jakiś utwór, za jego odtwarzanie muzycy dostawać będą pieniądze – wyjaśnia Aleksandra Potrykus.

Dzieje się tak bardzo często. Restauracje, puby czy sieci fast food chcą czymś zaskakiwać swoich klientów i puszczać kawałki, których nie można usłyszeć w radiu. To obopólna korzyść.

– Niektóre zespoły "wybiły się" dzięki takiej formie współpracy z nami – podkreśla gość Czwórki.

Więcej w rozmowie Romka Wójcika z Aleksandrą Potrykus.

ap

Zobacz więcej na temat: MUZYKA firma pieniądze
Czytaj także

The Lollipops nagrali swoją płytę "na setkę". WIDEO

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2011 14:25
Niebawem na rynku ukaże się debiutancka płyta młodego zespołu The Lollipops zatytułowana "Hold". Olsztynianie nagrali krążek w najtrudniejszy z możliwych sposobów – "na setkę", czyli wszyscy jednocześnie. Zobacz wywiad!
rozwiń zwiń
Czytaj także

Muzyka na licencji

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2011 14:30
Kiedy odtwarzanie muzyki wymaga licencji i ile umów trzeba podpisać, żeby zorganizować imprezę przed akademikiem? – to tylko niektóre pytania na jakie udzielali odpowiedzi goście audycji "Na cztery ręce".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Pożegnanie Senk Że?

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2011 15:44
Matthew Mamilion, basista zespołu Senk Że zapowiada w Czwórce rozpad kapeli, prekursora muzyki dancehall w kraju. Jaki będzie ostatni koncert grupy? Czy muzycy rozstają się na zawsze?
rozwiń zwiń