Jak nie ulegać… sprzedawcom

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2011 11:49
Wyprzedaże, marketing i techniki sprzedaży są dziś obecne w każdym, nawet najmniejszym sklepie. Jak ustrzec się przed sidłami promocji?
Audio

Letnie wyprzedaże za nami, zimowe jeszcze nie nadeszły. Tym, co jednak może być szczególnie reklamowane są produkty spożywcze, świeże warzywa i owoce – kończy się ich sezon. – Sprzedawcy wiedzą, że kupujemy wzrokiem, dlatego stosują różne chwyty – mówi Kasia Węsierska, reporterka Czwórki. Jakie?

Owoce mogą być woskowane, powszechna jest aromaterapia. Ostatnio odkryto także nieszkodliwą dla człowieka substancję, bizynę, która jest w stanie przedłużyć świeżość mięs i ryb nawet o kilka miesięcy. To nie wszystko…

Bardzo duże znaczenie dla naszych decyzji zakupowych ma wygląd sklepu i ułożenie produktów. – Jeśli wszystko jest dobrze oświetlone, pracownicy są mili i uprzejmi, w ładnych uniformach – więcej wydamy na zakupy. Produkty, które są na wysokości wzroku i nieco poniżej, po które łatwo sięgnąć ręką kupujemy najczęściej. To strefa aktywnej sprzedaży – mówi Sławomir Wojtkowski z Warszawskiej Szkoły Reklamy.

Istnieją inne możliwe techniki, które stosują sprzedawcy, wpływając na nas w sklepach. Tajniki sprzedaży i na co uważać, by nie dać się nabrać przedstawiamy w dźwięku audycji.

pg

Zobacz więcej na temat: owoce warzywa
Czytaj także

Uważaj na letnie przeceny, można na nich stracić

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2011 16:15
Wakacje to czas wielkich wyprzedaży. Jednak nie zawsze możemy na nich zaoszczędzić. Niektórzy sprzedawcy, chcąc pozbyć się zalegającego towaru, przeceniają go, ale tylko na papierze, w rzeczywistości ceny pozostają bez zmian.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Poradnik: Jak kupować z głową

Ostatnia aktualizacja: 14.07.2011 16:57
W Czwórce gościła Wiganna Papina, stylistka, królowa second handów i wyprzedaży. Tylko u nas dowiesz się jak wyrwać niezły ciuch za grosze!
rozwiń zwiń
Czytaj także

RTV/AGD kupisz taniej w małym sklepie

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2011 10:33
Gdy cała branża RTV/AGD notuje spadki sprzedaży, lokalne sieci działające w mniejszych miejscowościach sprzedają więcej nawet o 20 proc.
rozwiń zwiń