Abonament – twojej firmy też nie ominie

Ostatnia aktualizacja: 15.02.2013 13:07
Innymi słowy – za posiadane odbiorniki radiowe i telewizyjne bezwzględnie należy płacić. Kogo dotyczy ten obowiązek i co grozi za jego niedopełnienie, zdradza na antenie Czwórki rzecznik prasowy Polskiego Radia, Radosław Kazimierczak.
Audio
  • Czy ilość posiadanych odbiorników ma znaczenie? Co grozi firmie, która abonamentu nie zapłaci? Posłuchaj!

Jak informuje Kazimierczak, obowiązek uiszczania opłaty abonamentowej wynika z ustawy i spoczywa nie tylko na osobach fizycznych, lecz także na instytucjach. I Polskie Radio się z niego wywiązuje.

– Niestety, niewiele firm płaci abonament, dlatego wspólnie z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji bądź we współpracy z Telewizją Polską prowadzimy kampanie, które mają uświadomić firmom, że, tak samo, jak osoby fizyczne, nie są od obowiązku płacenia zwolnione – mówi Radosław Kazimierczak. – Jedną z niewielu instytucji, które przestrzegają prawa w tym względzie, jest właśnie Polskie Radio – dodaje z dumą.

Co się stanie, jeżeli dana instytucja abonamentu nie zapłaci? – W takim przypadku należy spodziewać się wizyty komornika. Będzie on miał prawo ściągnąć potrzebną sumę z konta firmy… dlatego lepiej jednak zapłacić osobiście zawczasu – ostrzega rzecznik prasowy Polskiego Radia.

Czym różni się abonament płacony przez firmę od tego, jaki płaci gospodarstwo domowe? By dowiedzieć się więcej, posłuchaj nagrania materiału reporterskiego Błażeja Prośniewskiego z "Poranka OnLine".

(mk)

Czytaj także

Radio w Piano zabrzmi lepiej

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2012 19:00
Projekt Piano, którego partnerem jest Polskie Radio, od 3 września funkcjonuje w wersji płatnej. Krzysztof Mielech, zastępca dyrektora portalu polskieradio.pl, opowiedział, jakie są korzyści z rejestracji w systemie.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nie masz radia ani telewizora? I tak zapłacisz abonament

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2013 13:56
Od nowego roku wszyscy Niemcy muszą płacić abonament radiowo-telewizyjny. Miesięczna opłata abonamentowa to niecałe 18 euro.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Cyfryzacja – to wiele zmieni na radiowym rynku

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2013 09:30
Programy cyfrowe mogą zapewnić słuchaczom lepszą jakość odbieranego dźwięku, a nadawcom – możliwość rozszerzenia oferty programowej. – Chcielibyśmy rozpocząć nadawanie cyfrowe jeszcze w tym roku, nawet w pięciu aglomeracjach na terenie całego kraju – mówił w "Poranku OnLine" dyrektor Czwórki, Krzysztof Łuszczewski.
rozwiń zwiń