Reklamacje nie znają granic

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2013 19:18
Kupiłeś aparat fotograficzny na wakacjach w Hiszpanii, a po powrocie przestał działać? Nie wiesz co zrobić? My wiemy, posłuchaj…
Audio
  • Jak reklamować towary zakupione za granicą?/ 4 do 4 (Czwórka)
Reklamacje nie znają granic
Foto: Glow Images/East News

Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego mówiła w radiowej Czwórce, że jeżeli w którymś z krajów Unii Europejskiej kupujemy przedmiot, który nie jest żywnością, ani nieruchomością, to mamy dwa lata od daty zakupu na złożenie reklamacji. – Jeżeli w zakupionym aparacie zepsuł się obiektyw, możemy zwrócić się do przedsiębiorcy, żeby go wymienił, czy naprawił – tłumaczyła w "4 do 4”.
Problemem jest jednak to, że jeśli kupiliśmy go np. w Hiszpanii, to raczej nie będziemy mieli ochoty na to, by ponownie pojechać tam tylko po to, żeby go zareklamować. Trzeba pamiętać, że to my ponosimy koszty przesyłki. W reklamacji do sprzedawcy musimy zażądać oprócz wymiany towaru, także tego, by zwrócił nam dodatkowe koszty za jego wysyłkę.
- Jeżeli formułujemy reklamację, to załączamy do niej wszystkie ważne dokumenty, czyli w pierwszej kolejności potwierdzenie zakupu towaru - paragon. Zróbmy też kopię zarówno jego jak i reklamacji, gdyż pamiętajmy, że oryginał wysyłamy do sprzedawcy – mówiła Katarzyna Słupek.
Sprzedawca jest zobowiązany w pierwszej kolejności do naprawy towaru, a w drugiej do zwrócenia nam pieniędzy.
Może się też zdarzyć, że kupowaliśmy dany przedmiot w sklepie, który ma swoje przedstawicielstwo także w naszym kraju. Wtedy nie musimy szwankującego przedmiotu wysyłać zagranicę, wystarczy że udamy się do odpowiedniej placówki.
pp

Zobacz więcej na temat: firma reklamacja wakacje
Czytaj także

Nieudane wakacje? Złóż reklamację

Ostatnia aktualizacja: 26.05.2013 17:57
Ile mamy na to czasu, co można zareklamować i na jakie dokumenty możemy się powołać? W poniedziałkowych "Czterech porach roku" Agnieszka Majchrzak (UOKiK) pomoże nam wyjaśnić, jak zareklamować wakacje.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Umowy, kruczki prawne, ubezpieczenia... Zafunduj sobie bezpieczne wakacje

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2013 16:00
Choć wakacje jeszcze się nie zaczęły, już dwa biura ogłosiły upadłość. Na co uważać i jak sprawdzić, czy oferta przewoźnika jest wiarygodna?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Reklamując wakacje nie oczekuj gruszek na wierzbie

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2013 17:54
Czasem zdarza się tak, że nasza wakacyjna wycieczka nie spełnia standardów opisanych w umowie np. plaży nie ma przy hotelu, a miała być; przez opóźniony lot straciliśmy dobę hotelową itp. W takich sytuacjach możemy złożyć reklamację.
rozwiń zwiń