- Skatalogowałem tu swoje dzieciństwo – mówił w Czwórce nasz redakcyjny kolega Bartek Koziczyński, który udostępnił właśnie drugą część tworzonego przez siebie słownika polskiej popkultury. Po wydanej w 2007 roku książce "333 popkultowe rzeczy PRL" wziął pod lupę lata 90. i 333 pamiętne rzeczy przynależne wspomnieniom z tej dekady.
- Czekałem z tą książką, aż koła mody dotoczą się do lat 90, Ta dekada od jakiegoś czasu wraca do łask – mówił gość audycji "Stacja Kultura".
Za sprawą książki "333 popkultowe rzeczy. Lata 90." poznamy/przypomnimy sobie historię takich artefaktów, jak teleturniej "Czar Par", postaci Kulfona i Moniki, czy reklamowanego w telewizji napoju Cola Cao.
Zdaniem Bartka Koziczyńskiego ci, którym przyszło przeżyć młodość w latach 90., reprezentują ostatnie pokolenie tak silnie połączone wspólnymi wspomnieniami.
- Do połowy lat 90. nie było takiego zalewu produktów. Te nowe pokolenia są bardziej rozbite; jest tyle kanałów dystrybucji, tyle stacji telewizyjnych, jest internet; trudno byłoby wybrać wspólne dla wszystkich rzeczy.
Aby wysłuchać więcej na temat książki "333 popkultowe rzeczy. Lata 90." kliknij w ikonę dźwięku w boksie "Posłuchaj".
(bch)