Nominowanej do tego tytułu Warszawie nie udało się wejść do pierwszej dziesiątki.
Poza stolicą Polski w gronie finalistów znalazło się 19 innych miast Starego Kontynentu. Zgłoszenia tych 20 kandydatur dokonało kilkuosobowe jury stowarzyszenia ECC. Wyselekcjonowane miasta były przedmiotem trwającego trzy tygodnie głosowania internautów z całego świata.
- W tym roku po raz pierwszy w historii konkursu postanowiliśmy oddać głos konsumentom. To oni za pośrednictwem internetu dokonali wyboru najbardziej atrakcyjnego turystycznie miejsca w Europie - powiedział portugalskiej telewizji TVI24 przedstawiciel organizatorów.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
Wśród prawie 213 tys. internautów, którzy wybierali spośród 20 europejskich miast, najwięcej głosów zdobyło Porto. Portugalskie miasto położone nad Oceanem Atlantyckim wyprzedziło Wiedeń, Dubrownik, Pragę, Brukselę, Berlin oraz Budapeszt. W pierwszej dziesiątce znalazła się również Lizbona, a także Florencja i Edynburg.
W uzasadnieniu zgłoszonej kandydatury jury uznało Porto za miasto zasługujące na uwagę konsumentów za sprawą swoich urokliwych parków, pięknych muzeów, zabytkowego centrum oraz szerokiej gamy sklepów z markową odzieżą, jak też bogatej oferty słynnych miejscowych win porto. Dzięki zwycięstwu w konkursie, Porto będzie mogło wykorzystywać logo "Wybór Europejskiego Konsumenta" w ciągu tego roku w akcjach promujących miasto.
European Consumer Choice jest konsumencką organizacją non-profit z siedzibą w Brukseli. W organizowanych corocznie konkursach wybiera ona najlepszą ofertę z dziedziny turystyki, przemysłu oraz wzornictwa uwzględniając kryteria jakości i innowacyjności.
mr