Audiomarketing: jak zahipnotyzować klientów

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2011 08:00
Muzyka ma olbrzymi wpływ na zachowanie człowieka. Jeśli wchodzimy do sklepu, w którym jest dobra muzyka, chcemy tam zostać i kupić więcej. Tak powstał audiomarketing, czyli wiedza o dostarczaniu odpowiedniej muzyki do konkretnych miejsc.
Audio
  • Rozmowa z Joanną Marcysiak i Wojciechem Grędzińskim

W Polsce to zjawisko wcale nie jest nowe. Firmy, które się tym zajmują zaczęły powstawać już 10 lat temu. – To nie jest tak, że jakakolwiek muzyka może brzęczeć gdzieś w tle, musi być dostosowana do wnętrza i do odpowiedniego klienta – tłumaczy Joanna Marcysiak z firmy Mood Media.

Zdaniem ekspertki wszystko zaczęło się w USA, gdzie audio marketing istnieje już od 1944 roku. – Muzyka to rzecz niezwykle istotna, ma wpływ na nasze emocje, powoduje polepszenie albo pogorszenie relacji między ludźmi: między sprzedającymi a kupującymi – wymienia Marcysiak. – Dzięki właściwej muzyce klient czuje się lepiej w hotelu, sklepie, barze.

Zdaniem Wojciecha Grędzińskiego z firmy IMS, czyli Internet Media Services, "kluczowe słowo to dopasowanie". – Oprócz muzyki na emocje niesamowity wpływ ma także zapach - twierdzi Grędziński. – Jeśli do tego dorzucimy też bodźce wizualne, smak i dotyk, to mamy oddziaływanie na wszystkie pięć zmysłów w miejscu sprzedaży. To działa naprawdę znakomicie.

Do tej pory powstało więc na temat wpływu muzyki, która serwowana jest klientom różnych przybytków, mnóstwo badań. – Okazuje się, że wszystkie reklamy puszczane w mediach nie mają na decyzje klienta dotyczące kupna, aż takiego wpływu, jak właśnie muzyka – twierdzi Marcysiak.

Więcej na temat muzyki, która otacza nas w różnych miejscach, o tym, jak dostosować podkład muzyczny do specyfiki miejsca i gustu klienta dowiesz się, słuchając całej rozmowy z audycji "Na cztery ręce".

(kd)



Zobacz więcej na temat: firma POLSKA hotel USA
Czytaj także

Marki własne hipermarketów rosną w siłę

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2011 07:25
Towary sygnowane nazwami własnymi sieci handlowych wypierają z półek markowe produkty. Ich cena jest o 40 proc. niższa, a są równie dobrej jakości jak produkty z "tradycyjnym logo".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Uważaj na kredyty w supermarketach

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2011 07:22
Eksperci ostrzegają przed braniem szybkich pożyczek w supermarketach, które mają nam ułatwić robienie zakupów. Radzą porównywać oferty kredytów bezpośrednio w bankach.
rozwiń zwiń
Czytaj także

E-sklepy mają kodeks dobrego postępowania

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2011 10:10
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB opracował dobre zasady e-commerce, m.in. zapewnienie bezpieczeństwa danych klientów, nie ukrywanie kosztów i czasu dostawy towaru. Kodeks podpisali już potentaci branży.
rozwiń zwiń