Gwałtowne nawałnice. Jak się przed nimi chronić?
- Polscy konsumenci chętnie wybierali Air Berlin, więc mieliśmy sporo spraw roszczeniowych. Teraz, kiedy pojawiają się informacje, że linia upada zgłaszają się do nas konsumenci z obawami, co się z ich roszczeniami stanie - mówi w "Czacie Czwórki" Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Reprezentujący Fly.pl Maciej Nykiel twierdzi jednak, że sytuacja ta jest dla konsumentów raczej bezpieczna. - To dzieje się na terenie Niemiec, a upadłości w ich wydaniu nie oznaczają, że coś się zamyka z dnia na dzień - zapewnia. - Ta upadłość jest kontrolowana i prawdopodobnie ma związek z przejęciem Air Berlin przez Lufthansę. Najbliższe dni pokażą, czy tak jest - dodaje ekspert.
Czy warto zadłużać się na wakacje?
W Czwórce zaproszeni eksperci rozmawiają też o wiarygodności polskich biur podróży, a to w związku z napiętnowaniem przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 120 działających w tej branży podmiotów. - Statystyki pokazują, że w Polsce coraz mniej biur upada. Te 120 to firmy nieaktywne, które zostały zidentyfikowane. Ich sytuacja jest do wyjaśnienia, ale nie sądzę, że są tam klienci, którzy powinni czuć się zaniepokojeni - przekonuje Marzena Markowska, rzeczniczka Polskiej Izby Turystyki.
Dlaczego, według zaproszonych ekspertów, polscy turyści mają coraz mniej powodów do obaw związanych z nierzetelnością firm oferujących usługi podróżnicze? Jakich nowości możemy się spodziewać od lipca przyszłego roku, w związku z przyjęciem przez Radę Ministrów projektu ustawy o imprezach i usługach turystycznych? Oraz jak działa Turystyczny Fundusz Gwarancyjny? Zapraszamy do wysłuchania nagrania całej rozmowy.
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Materiał przygotowała: Anna Depczyńska
Goście: Katarzyna Słupek (Europejskie Centrum Konsumenckie), Maciej Nykiel (Fly.pl), Marzena Markowska (Polska Izba Turystyki)
Data emisji: 22.08.2017
Godzina emisji: 15.08
jsz/kk