Jeśli chcemy sprzedać produkt, możemy zatrudnić influencera. - Ścieżka decyzji konsumenckich klientów zaczyna się od świadomości i rozpoznania produktu. Mamy tu kampanie reklamowe w social mediach. Okazuje się, że o ile banery przegapiamy, ale reklamy influencerskie w większości zapamiętujemy. Można powiedzieć, że na ten moment influencerzy wpływają skutecznie na rozpoznawalność marki - wyliczał gość Czwórki. - O ile gwiazdy muzyki, kina czy teatru są obserwowane przez osoby starszej daty, o tyle na młodych odbiorców wpływają najskuteczniej właśnie ci młodzi influencerzy.
Powstał raport, który pokazuje, w jaki sposób influencerzy wpływają na nasze decyzje konsumenckie. - Chcemy, by komunikacja z klientem była skuteczna. Sprzedaż na końcu jest bardzo ważna, jednak myśląc o tym, w jaki sposób influencerzy działają, warto spojrzeć szerzej na ten temat. Nie skupiać się na tym, że influencerka zareklamowała szminkę i odbiorcy wykupili jej zapas online, tylko zweryfikować, czemu w ogóle jest taki boom na influencerów - tłumaczył Marcin Woźniak.
Modelka czy ekspert - który influencer jest najlepszy?
Jak podkreślał, z punktu widzenia marki ważne jest, którego influencera wybierzemy do reklamy. - Pod uwagę bierze się oczywiście zasięgi, ale też grupę społeczną, która go obserwuje. Istotne są tematy, które porusza - wyliczał gość Czwórki. - Chodzi o to, by dany influencer stał się w pewnym sensie twarzą danego produktu. Na przykład w branży beauty może to być prezenterka, ładna, z rozpoznawalną twarzą. W przypadku technologii możemy wybrać influencerów - ekspertów, albo celebrytów, którzy zareklamują na przykład telefon. To wszystko można miksować. Rozmowa celebryty z ekspertem może przekonać klientów do zakupu sprzętu elektronicznego - zaznaczał. - Ważne też, żeby pokazać, że produkt jest w użyciu, działa, jest skuteczny.
17:36 influencer_PR4_AAC 2023_06_13-17-12-52.mp3 Jak influencerzy wpływają na nasze decyzje w sklepie? (TOP/Czwórka)
Jak stworzyć kampanię reklamową z udziałem influencera?
Czy za pomysł na reklamę odpowiedzialna jest agencja reklamowa, czy pozostawiamy wolną rękę influencerowi? - Tu chodzi o autentyczność influencera, bo to jest główny atut tych ludzi. Z drugiej strony marka też ma pewne wymagania, bo przychodzi z pewnym budżetem - tłumaczył ekspert. - Choć traktujemy influencerów jako twórców treści, wszystko zależy od strategii. Są marki, które mają wytyczone jasne wizje i cele, ale nie wszyscy influencerzy chcą pracować pod takie dyktando, wolą wykorzystywać własną kreatywność. Chodzi o to, by zrobić synergię i połączyć pomysł influencera z misją marki, przenieść reklamę produktu na polskie podwórko i skutecznie sprzedać produkt - podkreślił.
Sprawdź także:
***
Tytuł audycji: TOP - Trochę Optymizmu Popołudniem
Prowadzi: Mateusz Kulik
Goście: Marcin Woźniak (szef strategii i komunikacji, agencja Liquidthread)
Data emisji: 13.06.2023
Godzina emisji: 17.15
kd