- W tym roku tylko 17 proc. osób miało jakiekolwiek wątpliwości do podania swoich danych w zamian za możliwość uzyskania korzystniejszej oferty. Trzy lata temu deklarowała je połowa respondentów. Wynika to ze zwiększania poziomu zaufania, jakim generalnie obdarzamy wszystkie instytucje - tłumaczył Norbert Bomber z firmy Blue Media.
Przyzwyczajamy się więc do udostępniania swoich danych przedstawicielom przeróżnych branż: od firm telekomunikacyjnych, przez sklepy internetowe, aż po media społecznościowe. - Oprócz tak standardowych informacji, jak wiek, miejsce zamieszkania, czy urodzenia, coraz chętniej dzielimy się też swoimi zainteresowaniami - mówił ekspert.
W tym roku w życie weszła dyrektywa unijna PSD2, która ma ułatwić użytkownikom banków korzystanie z ich usług. A jak jest w praktyce? - Banki tracą wyłączność na wykonywanie transakcji, m.in. przelewów. W praktyce będziemy mogli dokonywać płatności ze swojego konta bankowego nie tylko poprzez wejście na stronę, ale też w innych aplikacjach - tłumaczył Michał Pawlik ze SMEO.
Co jeszcze się zmieni w związku z wejściem tej dyrektywy? O tym w nagraniu materiału reporterskiego, który przygotowała Adrianna Janiszewska.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Data emisji: 26.09.2019
Godzina emisji: 8.15
kd