Według badań eRecruiter blisko 9 na 10 kandydatów oczekuje od pracodawców szczerej i rzetelnej komunikacji dotyczącej ofert pracy. Badania "Candidate Experience w rekrutacji" wskazują na 5 wyzwań dla firm w 2020 roku.
Szczere i rzetelne oferowanie warunków pracy - tego dziś oczekują poszukujący pracy Krystian Adamczyk
- Pierwsze wyzwanie to: zwiększenie skuteczności i efektywności rekrutacji. To wyzwanie dotyczy rekruterów, ale i przygotowywanych ogłoszeń o pracę - mówi Krystian Adamczyk, specjalista ds. marketingu produktowego eRecruiter. - Ważne, by było ono dobrze skonstruowane, jasno opisywało obowiązki i benefity oraz kolejne etapy rekrutacji - dodaje.
Oddzielnym wyzwaniem, choć ściśle związanym z pierwszym, jest "otwarta komunikacja wynagrodzeń". - To się zmienia i to już widać. Często widełki oferowanego zarobku są wpisywane w ofertę pracy - mówi gość Kamila Jasieńskiego. - Z badań wynika, że 7 na 10 kandydatów patrzy wynagrodzenie przy przeglądaniu ofert. Rekruterzy też powinni zdawać sobie sprawę, że zamieszczając tzw. "widełki" ofert, od potencjalnych kandydatów do pracy mogą dostać ich mniej - dodaje.
Dziś to pracownik wymaga. A co robi szef?
Oddzielnym problemem jest "standaryzacja rekrutacji w całej organizacji". Jego rozwianiem jest "wciągnięcie" w proces rekrutacji nie tylko działu HR, ale też różnych menadżerów, kierowników na wielu szczeblach organizacji. Gość Kamila Jasieńskiego podkreśla, że czasami może niezbędnym być tu zastosowanie technologii.
- "Badanie i identyfikacja potrzeb kandydatów" to moim zdaniem najbardziej istotny punkt ze wszystkich. Po zakończeniu procesu rekrutacji należy zapytać ich, co podobało im się w procesie starania się o pracę, a co było problemem - wyjaśnia gość Czwórki.
Na koniec rozmowy, rozwijając ostatni punkt wskazany przez raport, Krystian Adamczyk podkreśla, że cały czas kandydat do pracy jest klientem naszej firmy. Źle przeprowadzony proces rekrutacji może sprawić, że dana osoba nie zaaplikuje już do naszej firmy, lub, co gorsza przestanie korzystać z naszych usług.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Gość: Krystian Adamczyk (specjalista ds. marketingu produktowego eRecruiter)
Data emisji: 21.01.2020
Godzina emisji: 8.22
pj/kd