Na ten wzrost rynek sztuki czekał od lat
- W tym roku, w tej wyjątkowej sytuacji, przenosimy całkowicie ideę naszych targów na internetowe łącza - mówi Karolina Kiepas Dyrektor Marketingu Don't Panic Polska. - Postanowiliśmy zorganizować coś specjalnego w świecie wirtualnym, by zaspokoić potrzeby gości, którzy odwiedzają nasze targi w Warszawie, żeby wspomóc i młodych i uznanych artystów, którzy są z nami od lat.
07:41 czwórka pierwsze słyszę 1.12.2020 plakat.mp3 O Targach Plakatu 2020 opowiada Karolina Kiepas, Dyrektor Marketingu Don't Panic Polska, współorganizatorka wydarzenia (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Organizatorzy Targów Plakatów stworzyli specjalną platformę internetowej, na której artyści zaprezentują swoje prace. - Postanowiliśmy wyróżnić się na tle innych targów zorganizowanych w social mediach i z naszej inicjatywy powstaje wspaniały sklep z pracami artystów - mówi organizatorka. - Stworzyliśmy platformę, na której artyści właśnie teraz wstawiają swoje sklepy. Można to nazwać mikrosklepami - dodaje.
Polish Art Now. Kolekcjoner Michał Borowik o inwestowaniu w sztukę
Targi Plakatu startują już 3 grudnia. - Artysta w naszym sklepie jest tu domyślnie kategorią. Będzie można wyszukać swego ulubionego artystę, będą oni też posegregowani alfabetycznie - opowiada gość Kamila Jasieńskiego. - Bezpośrednio u artysty będzie można zamówić plakat, sprawdzić jakie są warunki zakupu, zwrotów, przejrzeć jego ofertę - dodaje.
Karolina Kiepas wyraża nadzieję, że po zakończeniu Targów Plakatów, które oficjalnie trwają w tym roku od 3 do 13 grudnia, sklep pozostanie w sieci na zawsze.
Nie tylko plakaty
Przyzwyczailiśmy się, że Targi Plakatu trwają dwa dni, jeden weekend. Internet daje szansę na wydłużenie tej imprezy. Już nie musimy szybko i pod wpływem emocji podejmować decyzji. Możemy siąść z kubkiem kawy przed komputerem i zapoznać się z ofertą wszystkich artystów. - Wielu z nich na stronie dodaje wizualizacje tego, jak praca wygląda na ścianie - zaznacza organizatorka. - W ofercie Targów można będzie też odnaleźć kalendarze na nadchodzący rok, zakładki do książek, kartki okolicznościowe. Wszystko wytworzone ręcznie, w niewielkich partiach, drukowane na papierze dobrej jakości, w rozmaitych technikach. Nie zabraknie też pewnie toreb i małych gadżetów prezentowych - dodaje.
Trochę wiedzy
Targi Plakatu pozwalają trochę głębiej wejść w świat grafiki. Swoją wiedzą podczas webinarów podzielą się: Beata Śliwińska-Barrakuz, Andrzej Pągowski i Patryk Hardziej.
- Webinary będą odbywać się między 10 a 13 grudnia - zaprasza Karolina Kiepas. - 10 grudnia zaczyna Beata Barrakuz webinarem pt.: "O procesie powstawania projektów wizualnych", podczas którego zdradzi tajniki swojej pracy, proces projektowy, omówi techniki. 11 i 12 zapraszamy na dwuczęściowy webinar Patryka Hardzieja pt. "Projektant jako Ilustrator", a 13 grudnia, historię polskiej szkoły plakatu przedstawi Andrzej Pągowski - wymienia.
Targi Plakatu od lat są doskonałą okazją by poznać dzieła uznanych, doświadczonych popularnych, ale i prace debiutantów, którzy dopiero zaczynają kariery. - U nas każdy jest mile widziany - podkreśla gość Czwórki. - Każdy może pokazać się publiczności. Takich debiutów mamy z roku na rok coraz więcej, a starsi koledzy zapewniają im wsparcie - podkreśla
Czwórka objęła wydarzenie swoim patronatem.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamil Jasieński
Gość: Karolina Kiepas (Dyrektor Marketingu Don't Panic Polska)
Data emisji: 01.12.2020
Godzina emisji: 8.
pj