Jak zdobyć milionowe zasięgi w social mediach?

Ostatnia aktualizacja: 01.08.2023 12:45
- Dla młodych influencerów ważne jest to, by nie myśleć o swojej karierze w kategoriach "tu i teraz", ale przyszłościowo. Social media to "tuba", czyli narzędzie, w którym rozmawiamy z innymi, dajemy im jakąś wartość. Wówczas, nawet jeśli pojawi się nowe medium, ludzie przejdą tam wraz z nami - tłumaczył Mirosław Skwarek, specjalista od mediów społecznościowych.
Czym podbić media społęcznościowe?
Czym podbić media społęcznościowe?Foto: фота: Shutterstock.com
  • Zamiast dodawania zdjęć, warto postarać się o dobre filmiki, by przyciągnąć odbiorców
  • Wykorzystujmy "patenty", by przyciągnąć i zatrzymać na dłużej uwagę odbiorców. To m.in. dynamiczne, nawet zbyt szybkie zmiany kadrów 
  • Co zrobić, jeśli już uda nam się zdobyć followersów i chcemy rozwinąć działalność na większą skalę?

Serwisy socialmediowe walczą o nasze dusze. - Dla Mety młodzi ludzie są najważniejsi, dlatego poświęcili statyczne fotografie na rzecz rolek i krótkich filmików - mówił w Czwórce Mirosław Skwarek, specjalista od mediów społecznościowych, autor książki "Magia Ig. Jak zdobyć milionowe zasięgi w 90 dni?". 

Film skuteczniejszy od zdjęcia - jak działają social media?

Jak podkreślał, dziś w serwisach społecznościowych filmy są dużo cenniejsze od zdjęć. - Gdy wrzucę do sieci nawet super fajne zdjęcie, widzę w statystykach, że mam niewielki przyrost followersów - po kilka osób, albo minusowy, czyli ludzie mnie odlajkowują. Jedna dobra rolka może przynieść dziesięć, dwadzieścia tysięcy followersów. To, co uzyskiwałem dotychczas przez sześć lat działalności, dziś mogę osiągnąć dzięki jednej rolce - zaznaczał. 

Pierwsza zasada "skutecznej rolki" - kieruj przekaz do mas

Nie osiągniemy milionów wyświetleń, jeśli nasza rolka nie będzie adresowana do milionów odbiorców. - Czyli jeśli nagramy rolkę o technikach fryzjerskich, to obejrzą ją wyłącznie ludzie z branży, ale jeśli stworzymy filmik "Jak zrobić fryzurę »na Roberta Lewandowskiego«", zaciekawi on miliony Polaków. To da nam zasięg. Jeśli jesteśmy już rozpoznawalni, możemy pozwolić sobie na robienie tego, co chcemy i czym rzeczywiście się zajmujemy - tłumaczył ekspert. 

Zdobyłeś followersów. Co dalej?

Jeśli już uda nam się uzyskać duże grono odbiorców, ważne jest utrzymanie ich uwagi. Długie wstępy, zapowiedzi, kilkunastominutowe filmy przeszły dawno do lamusa. - Dawniej ważne było to, o czym piszesz i mówisz, a dziś liczą się sztuczki, by utrzymać uwagę. To m.in. bardzo dynamiczny, youtube'owy montaż, szybkie przejścia, zmiany kadrów. Nawet jeśli te kadry będą zbyt krótkie, to też dobrze - ludzie obejrzą je dziesięć razy, by jednak dowiedzieć się, czego nie zdążyli wcześniej zauważyć - mówił Mirosław Skwarek. - Jeśli zapowiadamy, że za chwilę podamy przepis na kurczaka, to zamażmy go w green screenie i wyświetlmy dopiero na koniec filmiku. 

Posłuchaj
20:45 instagram_PR4_AAC 2023_08_01-09-16-23.mp3 Czym podbić świat internetu? Mówi Mirosław Skwarek (Pierwsze słyszę/Czwórka) 

Jak działają algorytmy social mediów?

- Przede wszystkim - niezwykle szybko. Dawniej, jeśli raz kliknęliśmy coś o wędkarstwie, algorytm uznawał, że lubimy łowić ryby. Dziś twórcy tych serwisów rozumieją, że nasze zainteresowania zmieniają się w czasie rzeczywistym. Czyli algorytm podsuwa nam też nowe tematy filmików i treści, by sprawdzić, czy to nas zainteresuje.  

Algorytmy różnych serwisów społecznościowych działają nieco inaczej, choć - co do zasady - podobnie. - Istnieje mit, że trzeba oddawać rolki czy posty w określonych godzinach. Tymczasem na Instagramie w rzeczywistości nasza rolka będzie rosła nawet przez kilka dni. Na YouTubie to może być nawet kwestia miesięcy - zaznaczał ekspert. 

Sprawdź także:

Kariera w internecie - priorytet to zaangażowanie odbiorcy

- Liczba followersów nie jest tak istotna, jak to, by stworzyć żywą i zaangażowaną społeczność, czyli mieć feedback, komentarze - podkreślił gość Czwórki. - Zasada jest prosta: jeśli masz biznes, ale ludzie o tym nie wiedzą, to właściwie nie ma on sensu - zaznaczył. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzący: Kamil Jasieński

Gość: Mirosław Skwarek (specjalista od mediów społecznościowych, autor książki "Magia Ig. Jak zdobyć milionowe zasięgi w 90 dni?")

Data emisji: 01.08.2023

Godzina emisji: 09.15

kd