Modowalność gry. Na czym polega i jak ją sobie ułatwić?

Ostatnia aktualizacja: 03.11.2022 12:52
Polski startup inicjuje zastosowanie narzędzi, które ułatwiają modowalność gry. - Staramy się załatać przepaść między tym, co studia chcą stworzyć, a tym, na co pozwalają im dzisiejsze silniki gier - mówili Michał Szklarski i Juliusz Kopczewski z ReadyCode.
Branża gier wideo bardzo szybko się rozwija
Branża gier wideo bardzo szybko się rozwijaFoto: Anton27/shutterstock.com

Jak to działa? Na rynku są pojedyncze gry, które mają wbudowane narzędzia wysokiej jakości - ale ich wytworzenie wymagało od twórców gry niesamowitego wysiłku. Polscy twórcy wprowadzili więc technologie do budowania narzędzi modowania. - Jednym z popularnych przykładów jest "Minecraft", który jest gigantyczną platformą, a jednocześnie pozwala graczom dodawać tzw. user generated content. To zawartość, która nie była w pakiecie, kiedy instalowaliśmy grę, a rozszerza tę grę w kierunkach, o których twórcom się nawet nie śniło. Powstały więc różne modyfikacje, czyli "mody" - mówili Michał Szklarski i Juliusz Kopczewski. 

Nie każda gra oferuje jednak takie możliwości i tu wkraczają ReadyCode. - Stworzenie gry, która zapewnia wsparcie modowalności, czyli dostarcza graczom odpowiednie narzędzia, to mordęga dla producentów. Niektóre elementy silnika gier trzeba wynaleźć od nowa - tłumaczyli goście Czwórki. - Staramy się więc budować mosty między tym, co studia gier chcą stworzyć i zaoferować graczom, a tym, na co pozwalają im dzisiejsze silniki gier - podkreślali goście audycji.  

Jak opowiadali, modowanie "to teraz temat wznoszący". Dlatego ich celem jest "uprzyjemnienie modowalności" i danie "niskiego progu wejścia do niej". - Chcemy po prostu dać odpowiednie edytory i inne narzędzia. Wcześniej, by dodawać własne elementy, trzeba było mieć ogromny "know-how", dużo czasu i sporo samozaparcia, niemalże na poziomie programistycznym. Chcemy dać tę możliwość także graczom mniej- i średniozaawansowanym - tłumaczył Michał Szklarski. Jak podkreślali, planują zastosować podejście typu "no code", czyli graficzne, pozbawione ciągu znaków, co ma dodatkowo ułatwić użytkownikom wprowadzanie podstawowych zmian. 

Posłuchaj
09:43 czwórka startup_PR4_AAC 2022_11_03-08-14-28.mp3 O swoim projekcie opowiadają Michał Szklarski i Juliusz Kopczewski z ReadyCode (Pierwsze słyszę/Czwórka) 

Już dziś młodzi przedsiębiorcy pracują z jednym z producentów gier. - Na razie skupiamy się na dodawaniu do konkretnej gry map, ale mamy nadzieję, że będzie tego więcej. I rozglądamy się za kolejnymi projektami - podkreślali w Czwórce.

Czytaj także:

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

ProwadziKamil Jasieński

Goście: Michał Szklarski i Juliusz Kopczewski (ReadyCode)

Data emisji: 3.11.2022

Godzina emisji: 6.15

kd

Czytaj także

Roboty Mateusz i Kaśka pomogą kurierom

Ostatnia aktualizacja: 16.03.2022 10:06
Coraz chętniej robimy zakupy przez internet. Chętnie zamawiamy dostawy do domu. Zespół startupu Delivery Couple wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i pomaga kurierom i dostawcom. Ich roboty, Kasię i Mateusza, już można spotkać na ulicach Warszawy i Lublina.  
rozwiń zwiń