Polacy polską marką narodową?

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2012 12:00
Zagranicznym turystom Polska od lat kojarzy się przede wszystkim z wódką i Chopinem. Euro 2012, to znakomita okazja, żeby spróbować wypromować nowe, dobrze nas reprezentujące skojarzenia.
Audio

W ulicznej sondzie Czwórki Polacy, jako marki narodowe wymieniali m.in. polską kiełbasę, płyn do mycia naczyń Ludwik, przyrodę, czy chociażby polskie warzywa i owoce. Czy te produkty faktycznie są kojarzone przez obcokrajowców z Polską? Zdaniem goszczących w audycji "Na cztery ręce" ekspertów, nasz kraj jest dopiero w trakcie tworzenia swojego nowego wizerunku.

- Polska przez ostatnie lat bardzo się zmieniła i te 20 lat to za mało, żeby wykreować nowe marki narodowe - mówił w Emil Truszkowski ze Studenckiego Koła Naukowego Psychologii Ekonomicznej MODERATOR.

Zdaniem Michała Lipińskiego, szef konkursu Teraz Polska, Polacy poszukują swoich międzynarodowych wizytówek nieco na siłę i próbują się ścigać z uznanymi światowymi markami, jak fińska Nokia, czy szwedzkie Volvo. Tymczasem nie dostrzegają potencjału, jaki tkwi w nich samych. - Jesteśmy otwarci, elastyczni, nie bojący się zmieniać swojego otoczenia. Polacy są najlepszą wizytówką naszego kraju - podkreślał.

Niepowtarzalną okazją do tego, by wypromować Polaków jako polską markę narodową, są trwające właśnie Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. - Po Euro 2012 ludzie zapomną o wynikach meczów, ale ci, którzy tutaj przyjechali, będą pamiętali, jak zostali przyjęci i będą o tym opowiadać. Jeśli nie wykorzystamy tej szansy, to następnej prędko nie dostaniemy - mówił Lipiński.

Zobacz nasz serwis o Euro 2012>>>

Więcej na temat poszukiwań nowej polskiej marki narodowej dowiesz się słuchając nagrania audycji.

bch

Czytaj także

Polska światowym centrum wyzysku i niskich płac?

Ostatnia aktualizacja: 23.05.2012 18:30
60% studentów płaci za studia, 20% nie ma pracy, 60% pracuje na "umowach śmieciowych". Polska staje się światowym centrum…
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polsko-ukraińskie hity eksportowe!

Ostatnia aktualizacja: 06.06.2012 12:00
Światełko do nieba Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy widzą nawet za Oceanem, a ukraińskie zboże jest nawet notowane na giełdzie w Chicago. Sprawdziliśmy w Czwórce czym oba kraje powinny się pochwalić w czasie Euro 2012.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Zrozumieć tłum: ludzie są jak przestraszone zwierzęta

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2012 13:00
Mirosław Zajdel z Akademii Górniczo - Hutniczej zdobył Studenckiego Nobla i pracuje nad modelowaniem zachowania panikującego tłumu. Z jego obserwacji wynika, że w przestraszonym tłumie obowiązują podobne zasady, jak w grupie spłoszonych zwierząt.
rozwiń zwiń