W ulicznej sondzie Czwórki Polacy, jako marki narodowe wymieniali m.in. polską kiełbasę, płyn do mycia naczyń Ludwik, przyrodę, czy chociażby polskie warzywa i owoce. Czy te produkty faktycznie są kojarzone przez obcokrajowców z Polską? Zdaniem goszczących w audycji "Na cztery ręce" ekspertów, nasz kraj jest dopiero w trakcie tworzenia swojego nowego wizerunku.
- Polska przez ostatnie lat bardzo się zmieniła i te 20 lat to za mało, żeby wykreować nowe marki narodowe - mówił w Emil Truszkowski ze Studenckiego Koła Naukowego Psychologii Ekonomicznej MODERATOR.
Zdaniem Michała Lipińskiego, szef konkursu Teraz Polska, Polacy poszukują swoich międzynarodowych wizytówek nieco na siłę i próbują się ścigać z uznanymi światowymi markami, jak fińska Nokia, czy szwedzkie Volvo. Tymczasem nie dostrzegają potencjału, jaki tkwi w nich samych. - Jesteśmy otwarci, elastyczni, nie bojący się zmieniać swojego otoczenia. Polacy są najlepszą wizytówką naszego kraju - podkreślał.
Niepowtarzalną okazją do tego, by wypromować Polaków jako polską markę narodową, są trwające właśnie Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. - Po Euro 2012 ludzie zapomną o wynikach meczów, ale ci, którzy tutaj przyjechali, będą pamiętali, jak zostali przyjęci i będą o tym opowiadać. Jeśli nie wykorzystamy tej szansy, to następnej prędko nie dostaniemy - mówił Lipiński.
Zobacz nasz serwis o Euro 2012>>>
Więcej na temat poszukiwań nowej polskiej marki narodowej dowiesz się słuchając nagrania audycji.
bch