Zawód "nolife". Kiedy gaming staje się sposobem na życie?
Z raportu "Kondycja Polskiej Branży gier 2020" wynika, iż mimo, że w polskim gamingu dominują produkcje PC, konsole są coraz chętniej wybieranym przez graczy nośnikiem. W 2020 roku z tych urządzeń skorzystało 20 procent graczy. Obecnie rynek konsol dynamicznie się rozwija i za sprawą pojawienia się nośników nowej generacji zyskuje kolejnych zwolenników.
13:11 Czwórka gaming konsole 2021_05_23.mp3 Konsole czy PC-ty? Rozmowa z Grzegorzem Misztalem i Juliuszem Mićko (Strefa gamingu/Czwórka)
Posłuchaj także:
Studiuj e-sport. Studia pełne gier wideo?
Okresem szczególnego wzrostu dla konsoli był okres pandemii - od kwietnia do czerwca 2020, sprzedaż konsol Nintendo Switch na świecie wzrosła rok do roku o blisko 170 procent. Zwolennicy PC-tów argumentują, że komputer można stale ulepszać, "konsolowi rebelianci" cenią "exclusivy", czyli gry dostępne wyłącznie na te urządzenia.
Sprawdź także:
Jak tłumaczyli goście Czwórki, "wielu krytyków uśmierca gaming na komputerach od lat", i niczego to nie zmienia. - Prorokują, że pałeczkę liderowania na rynku przejmą konsole, a tak nie jest. Dobrym przykładem są gry FPS. Na rynku wciąż pojawiają się kolejne tytuły na PC - podkreślał Grzegorz Misztal prezes ConsoleWay. Jak tłumaczył Juliusz Mićko szef Vixa Games "plotki o śmierci komputerów w gamingu są przesadzone". - Dziś każdy z nas staje się graczem - mówił ekspert. - Bo do grania nadają się właściwie wszystkie urządzenia, które mają kartę graficzną, także smartfony. Na przykład aż 52 proc. przychodów z całego rynku gier to gry mobilne, któe są - teoretycznie - darmowe - podkreślał.
Czytaj także:
***
Tytuł audycji: Strefa gamingu
Prowadzi: Łukasz "JeffreJ" Chmiel
Gość: Grzegorz Misztal (prezes ConsoleWay), Juliusz Mićko (prezes Vixa Games)
Data emisji: 23.05.2021
Godzina emisji: 12.15
kd