Badacze porównali oceny nauczycieli i rodziców dzieci, które rozpoczęły przedszkole w 1998 r. - sześć lat przed uruchomieniem Facebooka - z ocenami tych, które rozpoczęły szkołę w 2010 r., kiedy zadebiutował pierwszy iPad.
Wyniki wskazały, że obie grupy zostały podobnie ocenione pod względem umiejętności interpersonalnych, takich jak nawiązywanie i utrzymywanie przyjaźni oraz dogadywania się z innymi ludźmi. Podobnie oceniano je również pod względem samokontroli, na przykład zdolności regulowania temperamentu.
„Innymi słowy, dzieci nadal mają się dobrze” - powiedział Douglas Downey, profesor socjologii na Ohio State University i główny autor badania.
Na podstawie wyników ustalono, że dzieci z obu grup, które spędzały dużo czasu przed ekranami urządzeń, wykazywały podobny rozwój umiejętności społecznych w porównaniu z dziećmi o małym poziomie takiej ekspozycji.
Był jeden wyjątek: umiejętności społeczne były nieco niższe w przypadku dzieci, które korzystały z gier online i serwisów społecznościowych wiele razy dziennie.