Szukajcie, a znajdziecie - choć nie zawsze

Ostatnia aktualizacja: 25.03.2021 19:06
Ponad 2/3 wyszukiwań w popularnej internetowej przeglądarce nie spełnia oczekiwań internautów, bo ci ostatecznie nie decydują się na magiczne „kliknięcie” i otwarcie wyników wyszukiwania. 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock/PK Studio

Jak pokazują dane zebrane przez platformę SimilarWeb, większość z nas z wyszukiwarki Google odchodzi z niczym. Po przeprowadzonej analizie wyników okazało się, że prawie 65% zapytań wprowadzonych w Google nie kończy się kliknięciem w jakikolwiek link. A to oznacza, że tylko nieco ponad 33,5% kończy się sukcesem, czyli otwarciem danej strony. Co ciekawe, zaledwie 1,5% z nas wchodzie w płatne linki sponsorowane.

Internauci zauważają, że jakość wyszukiwań pogorszyła się w ciągu ostatniej dekady i że zwyczajnie wyniki, które podsuwa Google, nie spełniają oczekiwań użytkowników. Jest też drugi powód, dla którego nie klikamy w linki, które wyszukuje przeglądarka. Informacje, które są nam niezbędne, często nie wymagają nawet otwarcia strony, bo są umieszczone w kilku pierwszych zdaniach widocznych z poziomu wyszukiwarki.

mk