Singiel "Blinding Lights" z płyty "After Hours" The Weeknda to z pewnością jeden z największych hitów ostatnich lat. Tezę tę jednoznacznie potwierdzają wszelkiego rodzaju wyniki sprzedażowe. Po spędzeniu czterech tygodni na pierwszym miejscu Hot 100 Billboardu w 2020, w 2021 roku piosenka pobiła rekord jeśli chodzi o najdłużej utrzymującą się kompozycję w tymże zestawieniu. W 2023 prześcignęła w liczbie odtworzeń na Spotify "Shape Of You" Eda Sheerana, a teraz stała się pierwszym kawałkiem, który odtworzono tam... 4 miliardy razy!
- Nigdy nie przestanę z pokorą i skromnością przyjmować fakt, że to, co tworzę dociera do milionów słuchaczy, nie mówiąc o miliardach! Jestem ogromnie wdzięczny, że ta piosenka sprawia, że ludzie wciąż chcą do niej wracać - napisał w oficjalnym oświadczeniu Abel Tesfaye.
The Weeknd i Spotify ewidentnie "się lubią". Kanadyjczyk jest pierwszym artystą, który zebrał ponad 100 milionów słuchaczy miesięcznie. Także on dzierży miano najchętniej słuchanego twórcy w takim przedziale czasowym - 113,12 miliona osób.
"Blinding Lights" to komercyjnie absolutny fenomen. Na tę chwilę piosenka ma status diamentowego singla w USA, co oznacza, że sprzedała się tam w liczbie przekraczającej 10 milionów egzemplarzy (włączając w to osiągnięcia w streamingu). Podobne certyfikaty przyznano jej w Kanadzie, Francji czy Polsce (podwójny diament - 500 tysięcy sprzedanych egzemplarzy).
The Weeknd - Blinding Lights (Official Video) / YouTube: The Weeknd
AŚ