Jak informuje YouTube na swoim blogu internetowym: "Filmy Short odgrywają kluczową rolę w YouTube zarówno dla twórców, jak i widzów. Obecnie filmy Short ogląda co miesiąc 1,5 mld zalogowanych użytkowników, a dzięki kreatywnemu podejściu naszej społeczności usługa ciągle się rozwija. Chociaż dopiero zaczynamy naszą przygodę z filmami Short, nie możemy się doczekać wprowadzania kolejnych innowacji dla tej usługi, aby nasi twórcy mogli nadal wyrażać siebie, nawiązywać kontakt z odbiorcami oraz zwiększać swój zasięg i możliwości generowania przychodów na platformie".
Tylko w kwietniu tego roku Shortsy zawierające fragmenty długich filmów wygenerowały ponad 100 mld wyświetleń. Od momentu wprowadzenia filmów Short, wykonawcy i kanały, na których znajdują się zarówno filmy Short, jak i długie treści, mają lepszy czas oglądania i wzrost liczby subskrybentów w porównaniu do tych, na których znajdują się tylko długie filmy.
mk