Logo Polskiego Radia
IAR
migrator migrator 01.01.2010

Prezes Jarosław Hasiński o Polskim Radiu

Prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński spodziewa się, że wpływy z abonamentu w tym roku będą dużo niższe niż w ubiegłym.

Gość Sygnałów Dnia powiedział, że wiążą się z tym poważne kłopoty przede wszystkim dla publicznego radia, ale i dla telewizji publicznej.

Jarosław Hasiński podkreślił, że Polskie radio w 86 procentach utrzymywało się z abonamentu:

Prezes Polskiego Radia nie widzi specjalnych nadziei w zewnętrznym finansowaniu stacji. Liczy więc na polityków, którzy mogą usprawnić ściąganie abonamentu:

W związku z dramatyczną sytuacją finansową mediów publicznych przedstawiciele Polskiego Radia, Telewizji Polskiej i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji powołali sztab kryzysowy. Ma on przygotować skierowaną do widzów i słuchaczy akcję informacyjną, nakłaniającą do płacenia abonamentu. Członkowie sztabu wraz z Pocztą Polską przygotują propozycje skuteczniejszego ściągania opłaty na radio i telewizję. Jego przedstawiciele będą też apelować do władz o pomoc dla mediów publicznych.

O misji Jedynki

Prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński podkreśla, że Program Pierwszy ma ogromną szansę na zdobycie nowego grona słuchaczy. Jak wyjaśnił na antenie "Jedynki", priorytetem jest dla niego podniesienie słuchalności, przy jednoczesnym wypełnianiu misji.

Jarosław Hasiński zastrzegł, że powinno się to odbywać z troską o gusta dotychczasowych słuchaczy. W ocenie Prezesa Polskiego Radia na antenie powinno się znaleźć więcej dynamicznych programów informacyjnych:


Prezes Polskiego Radia zaznaczył, że Radiowa Jedynka ma bardzo wysoką słuchalność, w porównaniu ze stacjami publicznymi w innych krajach, bo znajduje się ona na poziomie 13 procent.

Jarosław Hasiński widzi także dużą szansę dla spółki we wprowadzaniu nowoczesnych, interaktywnych rozwiązań - na przykład możliwości oglądania audycji w internecie. Prezes podkreślił, że sprawdza się to już na Zachodzie, dając tamtejszym rozgłośniom nowe możliwości finansowania.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)