Logo Polskiego Radia
Trójka
Gabriela Skonieczna 22.06.2013

Memy - po prostu musisz przesłać je dalej

- Zaraźliwe są te pełne humoru, stąd popularność demotywatorów, a także te związane z seksem, bo bliskie jest to ludzkiej naturze - wyjaśnia profesor Kazimierz Krzysztofek, socjolog mediów z SWPS.
Memy - po prostu musisz przesłać je dalejGlow Images/East News
Posłuchaj
  • Memy, po prostu musisz przesłać je dalej (Cyber Trójka)
Czytaj także

Zalany wodą Stadion Narodowy z podpisem "Basen Narodowy", albo zdjęcie popularnego telewizyjnego wróżbity z dopisaną, zmyśloną poradą. Memy internetowe, według socjologów są nośnikiem kulturowej informacji. Przekaz może być błahy, albo ważny, krytyczny albo pochwalny. Dobrze jeśli jest dowcipny. A przede wszystkim - musi być chętnie powielany i przekształcany. Właśnie ta popularność, jest nieodzownym przymiotem memów.

- Wiele firm chciałoby mieć tak dobry marketing szeptany, taką popularność jak niektóre memy - ocenia Bartłomiej Dramczyk z miesięcznika "Chip". Doskonałym przykładem niezwykłej popularności memów jest Ninja cat, przerabiane zdjęcia jego były wyświetlane choć raz na każdym komputerze na świecie. Doskonale na popularności memów wpływa prośba o ich dalsze nierozprzestrzenianie. Boleśnie przekonała się o tym Beyonce, której manager poprosił portale o usunięcie zdjęć z koncertu na których artystka wyglądała niekorzystnie. W ciągu kilku godzin stały się one przebojem internetu.

O tym prężnym sieciowym zjawisku mówiliśmy w "Cyber Trójce". W programie Damian Kwiek opowiadał także o spekulacjach na temat wejścia serwisu Amazon do Polski.

"Cyber Trójka" w każdy piątek o godzinie 18.10. Zapraszamy!