Logo Polskiego Radia
Jedynka
Petar Petrovic 18.04.2011

Euro 2012: "Dobre połączenia kolejowe" zamiast autostrad

18 kwietnia minęły cztery lata od momentu, kiedy otrzymaliśmy możliwość zorganizowania EURO 2012. Co się udało, a co pozostanie tylko w sferze naszych marzeń?
Projekt stadionu we WrocławiuProjekt stadionu we Wrocławiufot. 2012.wroc.pl

Jeżeli chodzi o przygotowanie stadionów na Euro 2012 to eksperci podkreślają, że nie ma pod tym względem praktycznie żadnych zagrożeń. Gorzej jest jednak w przypadku infrastruktury, przede wszystkim dróg.

Wojciech Rokicki ze spółki PL 2012 zauważył, że budowa obiektów sportowych idzie zgodnie z planem i już niedługo będą on gotowe. Podkreślilł, że prace budowlane zostaną zakończone najszybciej w Gdańsku - 30 kwietnia 2011 roku. Następny w kolejności będą Stadion Narodowy w Warszawie oraz we Wrocławiu – 30 czerwca 2011.

Co prawda Polska to największy plac budowy w Europie, jednak pospolite ruszenie nie nadrobi wszystkich zaległości. Cztery lata temu mówiono o oddaniu do tego czasu 2,5 tys. km dróg, a w chwili obecnej mamy w budowie 700 km autostrad – powinne być one gotowe do użytku do czasu rozpoczęcia mistrzostw.

Andrzej Bogucki, wiceprezesem ds. Infrastruktury PL 2012 twierdzi, że przed Euro 2012 potrzebujemy tylko kilkuset kilometrów autostrad, gdyż resztę uzupełnią "dobre połączenia kolejowe". Na kolei jednak opóźnienia są jeszcze większe.

Kazimierz Peryt, dyrektor projektu Euro 2012 z ramienia PKP PLK, podkreślał w "Popołudniu z Jedynka", że skupiono się tylko na modernizacji najważniejszych połączeń.

Z marzeniami o nowych dworcach też możemy się pożegnać. Okazało się, że wystarczy je… zmodernizować.

(pp)

Aby wysłuchać relacji Marcina Rosengartena, wystarczy kliknąć "Przygotowania do EURO 2012" w boksie "Posłuchaj" w ramce po prawej stronie.

Na "Popołudnie z Jedynką" zapraszamy codziennie w godz. 15.00 – 19.30.