Nie tak miało wyglądać życie Joby’ego Taylora. Przed trzydziestką miał być znanym muzykiem ze świetną płytą na koncie oraz kontraktem na kolejny album w kieszeni, koncertować po świecie ze swoim zespołem rockowym i oddawać się codziennym imprezom, przyjemnościom i sztuce. Tymczasem jego kariera stoi w miejscu, muzyczne ambicje nie znajdują zrozumienia, a życie prywatne to kompletna porażka. Joby właśnie przechodzi przez sprawę rozwodową i odkrywa, że była żona chce mu odebrać prawo do opieki nad ich córką, sześcioletnią Ellen. Zbuntowany, skoncentrowany na sobie rockman z mnóstwem tatuaży, tłustymi włosami, w skórzanej kurtce i z głową w chmurach to niezbyt dobry materiał na ojca... W dodatku Joby jeszcze nigdy nie widział Ellen.
- On widzi to dziecko, czuje się ojcem, chce je poznać, chce coś w sobie poczuć, ale czy poczuł pozostaje zagadką do końca - mówi o filmie "Dla Ellen" Artur Cichmiński.
Kultura w Jedynce >>>
Reżyserka So Yong Kim kształtując rolę Joby'ego czerpała z własnych doświadczeń, próbowała zrozumiec motywy ojca, który jest w stanie opuścić rodzinę. Z filmu wyłania się więc postać, której nie można łatwo ocenić, targana sprzecznymi emocjami, które odczytujemy z oszczędnej a fenomenalnej gry Paula Dano i pozostałych aktorów.
W audycji także relacja krytyk Barbary Hollender z festiwalu w Cannes oraz recenzje filmów: "Wielki Gatsby" i "Hipnotyzer". Zapraszamy do wysłuchania całego "Magazynu bardzo filmowego"!
"Magazyn bardzo filmowy" na antenie Jedynki w każdy piątek o godz. 20.10. Zapraszamy do słuchania!