Logo Polskiego Radia
Jedynka
Marta Grzymkowska 27.03.2018

Konsumencie, fotografuj i porównuj ceny, masz prawo!

W wielu sklepach obowiązuje zakaz robienia zdjęć produktów i ich cen. - Jeżeli przedsiębiorca utrudnia konsumentowi dostęp do informacji, może go to kosztować do 10 proc. obrotu - przypomina Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wciąż zdarza się, że w reakcji na wyciągnięcie aparatu fotograficznego czy telefonu komórkowego, do klienta podchodzą ochroniarze, a sytuacja staje się nieprzyjemna. Małgorzata Cieloch przekonuje jednak, że takie działanie sprzedawcy jest niezgodne z prawem. - Naszym zdaniem można robić zdjęcia, a nasz autorytet jest tu ważny. Podstawowym prawem konsumenta jest to, że może porównywać ceny, ma prawo do informacji, zanim podejmie decyzję o zakupie danej rzeczy. Jeżeli przedsiębiorca utrudnia konsumentowi dostęp do informacji, może go to kosztować do 10 proc. obrotu - mówi.

A co z zapewnieniami niektórych sklepów, że jeśli znajdziemy u konkurencji dany towar w niższej cenie, otrzymamy zwrot różnicy? Czego możemy się uczyć od konsumentów ze Stanów Zjednoczonych? Jak klienci nadużywają swoich praw? O tym w nagraniu.

***

Tytuł audycji: Czterech pór roku

Prowadzi: Roman Czejarek

Gość: Małgorzata Cieloch (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)

Data emisji: 27.03.2018

Godzina emisji: 9.16

mg/abi