Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Jarosław Krawędkowski 14.09.2015

Internet rzeczy: olbrzymi, nieuświadamiany jeszcze potencjał

Internet rzeczy to ogromny potencjał, którego i konsumenci i firmy nie są jeszcze do końca świadomi. Na zlecenie IAB Polska powstał pierwszy w Polsce raport nt. tego zjawiska.
Posłuchaj
  • Dlaczego Internet rzeczy to wciąż nieuświadamiany wielki potencjał technologiczny i biznesowy, wyjaśnia w Polskim Radiu 24 Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska. /Karolina Mózgowiec, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
Czytaj także

Internet rzeczy to nic innego jak komunikowanie się między sobą urządzeń podłączonych do jednej sieci - tłumaczy Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska.

Internet rzeczy to: przekaźnik, odbiornik i nadajnik

I wyjaśnia, że na Internet rzeczy składają się trzy rzeczy: przekaźnik, odbiornik oraz nadajnik, i faktycznie mogą one zawierać szereg różnych rozwiązań na poziomie technologicznym.

Rzeczy podłączonych do sieci może być mnóstwo

Daje przykład bardzo małych sensorów wbudowanych w nasz materac, które monitorują nasze fazy snu i potem je raportują.

Czytaj więcej
smartwatch free 1200.jpg
Wearables, czyli rzeczy do noszenia, to nie tylko inteligentne zegarki

̶ Najczęściej jednak są to sprzęty AGD, rzadziej wearables, czyli smartchwatche czy opaski treningowe – mówi Paweł Kolenda.

Internauci stawiają na Internet rzeczy

Z danych IAB wynika, że 40 proc. polskich internautów posiada sprzęty, które mogą funkcjonować w ekosystemie Internetu rzeczy.

Kolejne 50 proc. badanych deklaruje, że bardzo chętnie weszłoby w posiadanie tego sprzętu.

Internet rzeczy to też potencjał marketingowy. Jak podaje raport, 41 proc. badanych będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.

Biznes jest ostrożny, ale możliwości wykorzystania jest b. dużo

Firmy na razie nie mają pomysłu, jak wykorzystać ten potencjał.

̶ Biznes ostrożnie podchodzi do tego tematu, natomiast potencjał istnieje na każdym etapie wprowadzania tego produktu – od jego projektowania po serwisowanie – mówi specjalista.

Karolina Mózgowiec, jk