Logo Polskiego Radia
Dwójka
Michał Mendyk 08.05.2015

Don Juan z brukowców w Operze Narodowej

- Gdy ją osądzano, odpowiedziała, że świadomie szła za pożądaniem. To ją czyni kobiecym Don Juanem - mówił reżyser Mariusz Treliński o księżnej Margaret, bohaterce opery "Powder Her Face".
Margaret Campbell - bohaterka opery Thomasa Adsa - w programie telewizyjnym z 1988 rokuMargaret Campbell - bohaterka opery Thomasa Adèsa - w programie telewizyjnym z 1988 rokuAnOpenMedium, lic. CC (wikipedia)
Posłuchaj
  • Reportaż z prób do opery "Powder Her Face" w Operze Narodowej (Spotkania po zmroku/Dwójka)
Czytaj także

Utwór Thomasa Adèsa, którego polska premiera na deskach Opery Narodowej odbędzie się w sobotę (9 maja), oparta została na autentycznej historii Margaret, księżnej Argyll - pięknej celebrytki, która zasłynęła z gorszących ekscesów w trakcie procesu rozwodowego, wszczętego przez jej arystokratycznego małżonka.

- Skandal to tylko powierzchnia tej historii, która tak naprawdę jest opowieścią o charyzmatycznej kobiecie, która nie godzi się na małość otaczającego ją świata. Pytaniem o granice wolności, sens norm i hipokryzję wyznaczających je klasy średniej - podkreślał Mariusz Treliński.

Warszawski spektakl to dla widzów także wyjątkowa okazja by stać się... częścią operowej scenografii autorstwa Borisa Kudlički.

***

Tytuł audycji: "Spotkania po zmroku"

Autor: Barbara Schabowska

Data emisji: 7.05.2015

Godzina emisji: 21.30

mm/jp