Logo Polskiego Radia
Trójka
migrator migrator 03.12.2007

"Jak uczy się mózg" Manfred Spitzer

Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki.

Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem. Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad mózgiem można wyprowadzić wnioski praktyczne istotne dla szkoły, uniwersytetu i społeczeństwa. Szczegółowo przedstawia proces uczenia się w ciągu życia, także w okresie prenatalnym. Wyjaśnia dlaczego dzieci przejawiają trudności w uczeniu się (np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja, wartości, przemoc). Prezentuje wnioski dotyczące nauczania szkolnego, np. wyniki międzynarodowych badań nad poziomem osiągnięć szkolnych (PISA) przeprowadzonych także w Polsce.

Redakcja: Maria Jagodzińska

Tłumaczenie: Małgorzata Guzowska-Dąbrowska
Seria: Psychologia Stosowana
Wydawnictwo Naukowe PWN i Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP
Warszawa, 2007 r.