Logo Polskiego Radia
PolskieRadio 24
Paweł Jakubicki 18.04.2017

Pedagogika inkluzyjna pozwala wszystkim uczniom "rozwinąć skrzydła"

Gośćmi Czasu na Naukę byli dr hab. Tadeusz Pietras, psychiatra z Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i dr Kasper Sipowicz z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Eksperci w Polskim Radiu 24 mówili o zastosowaniu systemu pedagogiki inkluzyjnej w edukacji osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych.
Pedagogika inkluzyjna pozwala uczniom na rozwinięcie skrzydełPedagogika inkluzyjna pozwala uczniom na „rozwinięcie skrzydeł” Jacek Dominski/REPORTER/EASTNEWS
Posłuchaj
  • 18.04.17 Pedagogika inkluzyjna – szansa na efektywniejszą edukację
Czytaj także

Jak wskazywał na naszej antenie dr Kasper Sipowicz, pedagogika inkluzyjna jest swego rodzaju odpowiedzią na niedoskonałości związane z działalnością szkół integracyjnych.

– System integracyjny polega na tym, że funkcjonują oddziały integracyjne w szkołach ogólnodostępnych. Badania pokazują jednak, że de facto integracja jest pozorna, sprowadza się do tego, że niepełnosprawni i sprawni uczniowi są nauczani w jednej klasie; np. na przerwach grupy sprawnych i niepełnosprawnych izolują się od siebie – wyjaśniał gość PR24.

Zdaniem dra Sipowicza, pedagogika inkluzyjna pozwala wszystkim uczniom na „rozwinięcie skrzydeł”. – Tego typu edukacja polega na opracowaniu indywidualnego planu wsparcia dla każdego ucznia, zarówno niepełnosprawnego, jak i pełnosprawnego. Plan bazuje na talentach, mocnych stronach danego dziecka i rozwijaniu tych cech – tłumaczył ekspert z APS w Warszawie.

Dr hab. Tadeusz Pietras w Czasie na Naukę mówił m.in. o tym, jak rozwój potencjału intelektualnego wpływa na dobrostan zdrowotny osób niepełnosprawnych.

Gospodarzem audycji był Artur Wolski.

Polskie Radio 24/mp

_________________

Data emisji: 18.04.17

Godzina emisji: 11.45