Logo Polskiego Radia
IAR
Marcin Nowak 26.05.2011

Wpłaty za bilety na Euro do 20 czerwca

UEFA po raz kolejny zmieniła termin zapłaty za bilety zamówione na turniej Euro 2012. Wielu kibiców wciąż bowiem czeka na listy z numerami kont, na które trzeba wpłacić pieniądze za wejściówki.
Bilety na EuroBilety na Eurofot. UEFA

Po raz pierwszy termin został przesunięty z 18 na 25 maja. Tym razem termin płatności przesunięto na 20 czerwca.

Wczoraj rzecznik prasowy spółki EURO 2012 Polska Juliusz Głuski poinformował, że nowego terminu nie będzie i każda zwłoka w płatnościach będzie rozpatrywana indywidualnie.

Dziś UEFA ogłosiła, że kibice dostaną jeszcze prawie miesiąc na uregulowanie zobowiązań. Wielu z nich nadal nie otrzymało listów od UEFA, która zajmuje się dystrybucją biletów.

Bez pisemnej informacji o wylosowaniu biletu, nie należy wykonywać płatności za bilety. W ten sposób piłkarska centrala chroni kibiców przed oszustami.

Losowanie zakończyło się w kwietniu

W kwietniu odbyło się losowanie osób, które wystąpiły o bilety na Euro 2012. Komputer zainstalowany w siedzibie UEFA w Nyonie, pod nadzorem notariusza, losowo dokonał wyboru spośród 12 149 425 zgłoszeń. Aplikacje napłynęły z 206 krajów, a w okresie składania zamówień każdego dnia napływało średnio 400 tysięcy zgłoszeń. Ogólna liczba zgłoszeń - ponad 12 milionów - jest rekordowa w historii mistrzostw.

W drodze losowania do kibiców trafiło 41 procent z ogólnej puli 1,4 mln biletów, czyli około 575 tysięcy. Pozostałe zostaną przekazane federacjom narodowym (32 proc.), sponsorom, gościom UEFA i nabywcom pakietów biznesowych. Bilety kosztują od 30 do 600 euro, w zależności od kategorii i rangi meczu. Najniższe ceny dotyczą tzw. trzeciej kategorii, a więc miejsc na niższych poziomach trybun za bramkami. Nieco droższe są bilety drugiej kategorii (górne poziomy trybun za bramkami), a kolejny próg cenowy dotyczy trybun bocznych. Najwyższa cena, czyli 600 euro, to bilet pierwszej kategorii na mecz finałowy w Kijowie.

Kibice będą mieli jeszcze dodatkową szansę nabycia biletu. Dotyczy to puli 32 procent kart wstępu będących do dyspozycji narodowych federacji piłkarskich. Część przypadająca PZPN (Polski Związek Piłki Nożnej) będzie sprzedawana za pośrednictwem internetu, ale szczegóły tej operacji znane będą w późniejszym terminie.

man