Logo Polskiego Radia
Polskie Radio
Jarosław Krawędkowski 29.01.2014

Fiskus nie lubi polskiego cydru

Cydr zdobywa sklepowe półki. Sprzedaż mogłaby rosnąć jeszcze szybciej, gdyby nie zakaz reklamy.
Fiskus nie lubi polskiego cydruGlowimages.com

- To jest prawdziwy hit ostatniego roku - mówią przedstawiciele branży spirytusowej. Niebawem ten lekki alkohol z jabłek może zdobyć 5 proc. polskiego rynku wyrobów winiarskich.

- Wynik byłby jeszcze lepszy, gdyby nie przepisy dyskryminujące producentów cydru mówi Leszek Wiwała prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Kolejne ograniczenie to zakaz reklamy.

W ubiegłym roku konsumpcja cydru w Polsce wzrosła o ponad 100%. W tym roku taką dynamikę - zdaniem przedstawicieli branży też uda się utrzymać.

Statystyczny Polak wypija rocznie 98 litrów piwa i 30 MILILITRÓW cydru.

Krzysztof Rzyman/Justyna Golonko