IAR
Anna Wiśniewska
30.10.2014
Poczta Polska pod lupą NIK. Każdy może ocenić jej pracę
Teraz każdy klient Poczty Polskiej może się wypowiedzieć o jakości usług świadczonych przez spółkę. Najwyższa Izba Kontroli sprawdza, czy operator wywiązuje się z obowiązku zapewnienia powszechnej dostępności usług.
Poczta PolskaMateriały prasowe
Posłuchaj
-
Prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski: jednym z głównych problemów Poczty Polskiej był fakt, że listonosze zbyt często, zamiast dostarczać paczki i listy polecone, pozostawiali w skrzynkach awiza (IAR)
-
Prezes NIK Krzysztof Kwiatkowski: kontrola z 2011 roku wykazała, że w wielu miejscowościach mieszkańcy mają ograniczony dostęp do usług pocztowych, ponieważ placówki były czynne zbyt krótko (IAR)
Czytaj także
W tym celu na stronie internetowej nik.gov.pl kontrolerzy udostępnili ankietę i zachęcają klientów poczty do jej wypełniania.
NIK przypomina, że jednym z głównych problemów spółki był fakt, że listonosze zbyt często zamiast dostarczać paczki i listy polecone, pozostawiali w skrzynkach awiza. Izba sprawdzi, czy pod tym względem jakość usług się poprawiła. Kontrolerzy chcą się też przekonać, czy listy i paczki pocztowe są dostarczane terminowo.
Poprzednia kontrola wykazała pewne nieprawidłowości
NIK przypomina, że kontrola z 2011 roku wykazała, że w wielu miejscowościach mieszkańcy mają ograniczony dostęp do usług pocztowych, ponieważ placówki były czynne zbyt krótko. Jedynie 20 urzędów pocztowych w kraju prowadziło działalność przez całą dobę. Pozostałe były otwarte do 18:00, a czasem tylko do 15:00. Izba sprawdzi, czy sytuacja się poprawiła.
IAR, awi