Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Wiśniewska 08.05.2015

Planujesz wakacyjny wyjazd? Zanim kupisz wycieczkę, przeczytaj umowę

Kupując wakacyjną wycieczkę, czytajmy umowy. Eksperci Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podkreślają, że w razie wątpliwości należy upewnić się, co organizator wypoczynku rozumie pod takimi sformułowaniami, jak "spokojna okolica" czy "hotel niedaleko plaży".
Posłuchaj
  • Maciej Chmielowski: biuro podróży nie może dowolnie podnosić ceny wyjazdu (IAR)
  • Maciej Chmielowski z UOKiK przypomina, że warto się dowiedzieć, w jakich warunkach będziemy wypoczywali (IAR)
Czytaj także

Maciej Chmielowski z UOKiK przypomina, że warto się dowiedzieć, w jakich warunkach będziemy wypoczywali. Podkreśla, że na przykład hotele i pensjonaty 3-gwiazdkowe w różnych krajach mogą się różnić standardem.

Cena nie może dowolnie rosnąć

Ekspert dodaje, że biuro podróży nie może dowolnie podnosić ceny wyjazdu. Po podpisaniu umowy koszt imprezy może wzrosnąć tylko w takich przypadkach jak na przykład wzrost kursów walut, kosztów transportu oraz podatków. Poza tym cena nie może się zwiększyć w okresie 20 dni przed wyjazdem.

Reklamacja do 30 dni od powrotu

Maciej Chmielowski przypomina, że jeśli warunki wypoczynku odbiegają od opisu, w ciągu 30 dni po powrocie można złożyć reklamację. Biuro podróży ma wówczas 30 dni na ustosunkowanie się do naszych zastrzeżeń. Jeśli tego nie zrobi, będzie to oznaczało, że reklamacja została przyjęta.

IAR, awi