Logo Polskiego Radia
Jedynka
Adam Kaliński 15.06.2019

Państwowi usługodawcy mocni w cyberobsłudze

25 serwisów internetowych usługodawców państwowych i tyle samo z sektora prywatnego sprawdzono pod kątem tego, jak radzą sobie z obsługą klientów w internecie. pod lupę wzięto 5 obszarów administrację, kulturę, oświatę, transport i ochronę zdrowia.
Posłuchaj
  • O tym, że w Polsce w usługach świadczonych przez internet sektor publiczny radzi sobie nie gorzej od prywatnego, a nawet go wyprzedza - była mowa w radiowej Jedynce w audycji przygotowanej przez Sylwię Zadrożną.

Wyniki są zaskakujące, bo wbrew stereotypom sektor publiczny nie tylko nie przegrywa w cyfrowym świecie z sektorem prywatnym, ale wręcz minimalnie go wyprzedza -  ocenił w radiowej Jedynce Jacek Kowalczyk z Grant Thornton.

Zdecydowanie najlepiej wypadają państwowe instytucje kultury.  

Państwowi usługodawcy pokonali też sektor prywatny w obszarze oświaty. Dobrze zaprojektowany serwis internetowy z punktu widzenia użytkownika to taki, w którym można się szybko i łatwo odnaleźć.

Sama szata graficzna serwisu też powinna być czytelna i miła dla oka.

Z dobrych ocen dla sektora publicznego cieszy się Karol Manys z Ministerstwa Cyfryzacji. Jest coraz więcej serwisów, gdzie w jednym miejscu można znaleźć linki do stron internetowych wszystkich resortów, a także odnośniki do miejsc, w których można korzystać z usług e-administracji.

W badanym obszarze administracji i transportu oba sektory idą łeb w łeb. Najsłabiej wypadły państwowe szpitale, a na ich stronach można znaleźć najczęściej tylko strukturę organizacyjną danego szpitala i dane kontaktowe. Z drugiej strony mamy portal pacjenta dla osób korzystających z publicznej opieki zdrowotnej.

W te wakacje portal gov.pl będzie wzbogacany o kolejne funkcjonalności. 

Sylwia Zadrożna, ak, NRG