Logo Polskiego Radia
IAR
Katarzyna Karaś 26.11.2010

Ranking marek państw. Polska w tyle

W rankingu marek państw na 110 krajów Polska zajmuje 83. miejsce.

Liderami zestawienia Country Brand Index 2010 są Kanada, Australia i Nowa Zelandia. Marka "Polska" jest niżej m.in. od Czech, które znalazły się na 43. miejscu i Słowacji (79.) - informuje "Rzeczpospolita".

Dziennik twierdzi, że Polska przesypia swoje szanse. W ubiegłym roku byliśmy jedynym krajem europejskim, który odnotował wzrost gospodarczy. Wally Olins, uznany światowy ekspert w dziedzinie marketingu mówi "Rzeczpospolitej", że polski sukces przeszedł bez większego echa.

Tom Adams z firmy FutureBrand, która opracowuje zestawienie jest zdania, że Polska ma się czym pochwalić. Wskazuje, że promocja doskonałej żywności czy niezanieczyszczonego środowiska może przynieść efekty.

Polskiego wizerunku nie polepszyły wystawy Expo w Japonii i Chinach, gdzie polskie pawilony były jednymi z najczęściej odwiedzanych. Nie mamy też szczęścia do spektakularnych wydarzeń.

Nowa Zelandia zyskała na powodzeniu trylogii filmowej "Władca Pierścieni", której użyczyła plenerów. O 19 pozycji skoczyło Chile. To efekt udanej akcji wydobycia zasypanych górników.

W grudniu Ministerstwo Gospodarki ogłosi konkursy na wykorzystanie środków na promocję 15 branż eksportowych. Przekrój jest spory - od biżuterii, jachtów i żywności po przemysł obronny i budownictwo.

kk