Logo Polskiego Radia
PAP
Anna Borys 11.05.2011

Boni: Polskie firmy nie umieją korzystać z internetu

Szef zespołu doradców premiera Michał Boni uważa, że polscy przedsiębiorcy nie umieją w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje cyfryzacja i internet.
Boni: Polskie firmy nie umieją korzystać z internetu

- Generalnie nie umiemy przekładać innowacji na efekty ekonomiczne - powiedział w środę Boni.


Boni komentował na środowej konferencji prasowej raport dotyczący polskiej gospodarki internetowej, opracowany na zlecenie Google Polska przez Boston Consulting Group. Jak wynika z opracowania, polska gospodarka internetowa w 2009 r. była warta 35,7 mld zł, co stanowiło 2,7 proc. PKB. Według autorów raportu, w 2015 r. wartość ta wzrośnie do 76,6 mld zł i osiągnie 4,1 proc. PKB. Będzie to więcej niż obecna wartość polskiego rynku usług finansowych, ochrony zdrowia, rolnictwa, czy górnictwa.


Autorzy raportu zwracają jednak uwagę, że na tle państw OECD Polska zajmuje odległe miejsce pod względem wykorzystania internetu, natomiast polskie przedsiębiorstwa w porównaniu z innymi krajami europejskimi niechętnie korzystają z możliwości optymalizacji biznesu, jakie daje internet. Chodzi np. o internetową sprzedaż, zakupy czy korzystanie z systemów wspierających zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa.

PAP/ab