Logo Polskiego Radia
IAR
Martin Ruszkiewicz 28.04.2012

Polskie jedzenie podbija Europę. 65 mld zł zysku

Nasza żywność szturmem podbija zagraniczne rynki. Soki Kubuś zdobywają popularność w Anglii, sery Mlekovity w Rosji - czytamy w "Rzeczpospolitej".
Zastawiony stółZastawiony stółSXC

Gazeta wyjaśnia, że bardzo szybko rośnie eksport polskiej żywności za granicę. Najnowsze szacunki wskazują, że ten rok możemy zamknąć wynikiem co najmniej 16 miliardów euro, czyli 65 miliardów złotych.

Nasze produkty chętnie są kupowane między innymi w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedajemy ponad dwukrotnie więcej niż gdy wchodziliśmy do Unii. Naszymi hitami na Wyspach Brytyjskich są słodycze, mięso oraz przetwory z owoców i warzyw.

Nasze soki owocowe masowo kupują między innymi Rumuni, Bułgarzy, Węgrzy, Czesi oraz Rosjanie. W Rosji popularne są sery Mlekovity, mrożonki Horteksu oraz nasze jabłka, których jesteśmy największym producentem w Unii Europejskiej.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

"Rzeczpospolita"/mr