Logo Polskiego Radia
IAR
Anna Borys 12.12.2012

Cud na Poczcie Polskiej

Nowe znaczki i cennik, większa troska o klienta, a także szereg nowych usług elektronicznych jak choćby awizo w postaci smsa na telefon komórkowy.
Poczta PolskaPoczta PolskaWikimedia Commons CC / burts

Zmiany to reakcja firmy na otwarcie rynku pocztowego, które nastąpi w styczniu 2013 roku.

Prezes Poczty Polskiej Jerzy Jóźkowiak nie obawia się liberalizacji rynku przesyłek. Jego zdaniem pojawi się zdrowa konkurencja.
Klientów Poczty czeka rewolucja związana z uproszczeniem cennika. Znikną między innymi niektóre przedziały wagowe. Zostanie również wprowadzona jedna cena dla najpopularniejszych przesyłek listowych czyli do 350 gram. Nieznacznie spadną również ceny niektórych przesyłek. - Ma to przynieść korzyści zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych - przekonuje Członek zarządu Poczty Polskiej Janusz Wojtas.
Spółka zapowiada również zmianę polityki emisji znaczków. Oddzielona zostanie emisja tych obiegowych od okolicznościowych. Znaczki obiegowe będą beznominałowe i zmieni się ich wzór. Pojawią się na nich informacje o rodzajach przesyłki. - Ma to ułatwić klientom nadawanie listów - wyjaśnia Janusz Wojtas.
Nowe znaczki wejdą do obiegu w pierwszym kwartale przyszłego roku. Poczta zapowiada również nowe usługi elektroniczne. Już w tej chwili przekaz pieniężny można zlecić przez internet. Wśród nowości jest elektroniczny nadawca, który pozwoli na wysyłanie listów i kartek przez internet bez wychodzenia z domu.

Poczta Polska zapowiada również ostrą walkę o rynek przesyłek kurierskich. W tym celu duże zmiany nastąpiły między innymi w ofercie Pocztexu, co już ma przełożenie na duży wzrost nadawanych przesyłek. Zarząd chce również walczyć o dużych klientów biznesowych, którzy ostatnio ponownie wybierają Pocztę Polską do obsługi korespondencji.
Pomimo otwarcia rynku Poczta Polska nadal pozostanie przez najbliższe trzy lata operatorem powszechnym. Będzie zobowiązania do świadczenia usług na terenie całego kraju przez pięć dni w tygodniu.