Logo Polskiego Radia
IAR
Michał Chodurski 22.01.2013

Na Poczcie Polskiej rewolucja. Znikną okienka

Wiekowa instytucja zmienia logo, stronę internetową oraz wygląd placówek. Na nowej poczcie będzie można załatwić więcej spraw. Wydłużą się także godziny pracy placówek.
Poczta PolskaPoczta PolskaWikimedia Commons CC / burts

Poczta rezygnuje z niebieskiego koloru i wraca do historycznej czerwieni. Trąbka w logo pozostaje żółta.

Pierwszą zmodernizowaną placówkę otwarto w Warszawie. Do końca roku na terenie całego kraju ma zostać otwartych 50 kolejnych. Średni koszt jednej modernizacji wynosi około 600 tysięcy złotych.

Mariusz Zarzycki, wiceprezes Poczty Polskiej, w rozmowie z Informacyjną Agencją Radiową wyjaśnia, że nowe placówki łączą w sobie funkcje pocztowe oraz finansowe. Z poczty znikną szyby oddzielające pracowników i klientów. Powstaną za to strefy: usług finansowych, usług pocztowych, handlu oraz samoobsługowa. Ta ostatnia będzie działała 24 godziny na dobę. W niej znajdzie się też bankomat.

Na modernizacje do 2017 roku poczta Polska wyda około 190 milionów złotych. Proces zmian w samych placówkach potrwa lata.

Dodatkowo Poczta, wraz z Bankiem Pocztowym, w ciągu najbliższych lat chcą stworzyć 640 "pocztowych stref finansowych” oraz 360 "mikrooddziałów Banku Pocztowego”. Największy pocztowy operator w Polsce zamierza też wydać około miliarda złotych na remonty i zakup sprzętu.

Zobacz galerię - dzień na zdjęciach>>>