Logo Polskiego Radia
PAP
Aneta Hołówek 05.04.2013

Facebook i NK wciąż podbijają serca Polaków

Już 90 proc. polskich użytkowników internetu korzysta z serwisów społecznościowych. Największą popularnością cieszy się Facebook
Facebook i NK wciąż podbijają serca PolakówPAP/EPA/PETER DaSILVA

Polski internauta to istota społeczna. Pokazują to wyniki styczniowego badania firmy Gemius, w którym sprawdzono zainteresowanie Polaków serwisami społecznościowymi. Okazało się, że blisko 90 proc internautów w naszym kraju przynajmniej raz w miesiącu odwiedzają takie portale, jak Facebook, NK albo Twitter.

Gemius podaje, że w styczniu na badanych serwisach zalogowało się ponad 17,3 mln polskich użytkowników. - Serwisy społecznościowe ułatwiają przede wszystkim podtrzymywanie tzw. słabych relacji. To nie są kontakty z rodziną czy bliskimi przyjaciółmi, ale znajomości, które bez tych serwisów byłoby bardzo trudno podtrzymać. Większa liczba słabych więzi jest bardziej charakterystyczna dla osób, które są bardziej mobilne, które żyją w środowiskach ludzi częściej zmieniających pracę czy miejsce zamieszkania i częściej uczestniczących w różnych grupach zainteresowań - powiedział dr Dominik Batorski, socjolog internetu z Uniwersytetu Warszawskiego.

W Polsce najczęściej z serwisów społecznościowych korzystają osoby w wieku 25-34 lat i 15-24 lat. Łącznie te grupy stanowią ponad połowę użytkowników. Dominują osoby z wykształceniem średnim (36,33 proc.) i wyższym (24,12 proc.).
Najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce pozostaje Facebook, który w styczniu 2013 roku odwiedziło ponad 13 mln użytkowników. Na drugim miejscu znalazła się grupa NK.pl, z której portalu Nasza Klasa korzystało nieco ponad 8 mln użytkowników.

PAP, bk