Logo Polskiego Radia
IAR
Petar Petrovic 18.04.2013

Kultura w sieci. Zyskują twórcy, tracą pośrednicy

Powolna śmierć tradycyjnych nośników nie zaszkodzi artystom. Internet z nawiązką wypełnia lukę w przychodach - czytamy w "Pulsie Biznesu".
Zakupy przez Internet Zakupy przez Internetsxc.hu/CC

Gazeta powołując się na przygotowany na zlecenie Google'a raport firmy Booz & Company, pisze, że od początku wieku wartość sektora kreatywnego (czyli wydawców książek, prasy, gier, muzyki, a także producentów filmowych i telewizyjnych) skoczyła w całej Europie o 20 procent, a w Polsce, aż o 50 procent. Niemal cały ten wzrost napędzany był przez Internet.

Za jego sprawą coraz więcej wydawanych przez konsumentów pieniędzy trafiało prosto do kieszeni twórców, a nie pośredników.

pp/IAR

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>