Logo Polskiego Radia
IAR
Beata Krowicka 12.08.2013

Polskie dżemy będą podbijać Unię? Szykują się zmiany

Po unijnych zmianach, zamiast niskosłodzonych będziemy sprzedawali dżemy o "obniżonej zawartości cukru” - czytamy w "Pulsie Biznesu".
Słoiki z dżemamiSłoiki z dżemamiWikimedia Commons/CC/Gerard cohen

W resorcie rolnictwa powstaje rozporządzenie, które ma dostosować nasze prawo do wymagań unijnych. Wedle nowych przepisów, zawartość cukru w takim dżemie będzie musiała być niższa o co najmniej 30 procent od produktu standardowego. W świetle unijnego prawa konsument ma prawo do pełnej ujednoliconej informacji o produkcie. Polskie oznaczenie mogłoby go mylić - pisze "Puls Biznesu".
Urzędnicy ministerstwa zakładają, że dzięki jednolitym oznaczeniom, zyskać mogą producenci sprzedający swoje produkty na rynki w Unii Europejskiej.

Wartość eksportu polskich dżemów, marmolad, galaretek i przecierów do krajów Unii Europejskiej wynosi 138 milionów złotych.

Zobacz galerię DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

IAR, bk